Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lotterivinst


Volevodin

Recommended Posts

Tänk om du vann en större summa pengar och att villkoren i vinsten var att du måste spendera 50000 kr på skidutrustning, vad skulle du köpa då ?

Tänk Dig att du gled in på TP Sport och med ett leende på läpparna gick runt och pekade ut den ena prylen efter den andra och bara svarade "det är lugnt" om de undrade om priset. B)

Link to comment
Share on other sites

Tänk om du vann en större summa pengar och att villkoren i vinsten var att du måste spendera 50000 kr på skidutrustning, vad skulle du köpa då ?

Tänk Dig att du gled in på TP Sport och med ett leende på läpparna gick runt och pekade ut den ena prylen efter den andra och bara svarade "det är lugnt" om de undrade om priset. B)

När jag glider in till TP med mina 50 tusingar i näven skulle jag med ett Pers(s)onligt leende på läppara beställa 50 burkar av hans senaste trolleripulver som ger en timmes snabbare tid på Vasaloppet.Då kanske han förlåter mig för alla stålsicklingssynder, eller ?

Link to comment
Share on other sites

Håller med. Man skulle börja med golf eller nån annan sport som är billig att utöva.

Körde motocross i många år och tävlade. Inte på någon hög nivå (seriös motionär), men ändå ser jag längdskidor som en betydligt billigare sport. Inköpen när det gäller skidsporten varar ju på ett helt annat sätt. Har Swix Triac som varit med många säsonger nu tex, även skidpar.

Tror jag hämta ut 7 nya cyklar under min ”karriär” med ett nypris mellan 70-90 000:-.

Givetvis fick jag tillbaka en del när jag bytte in dom, men många skidpar blir det. [emoji33]

Sen tillkommer alla övriga kostnader. Slitdelar, däck, utrustning, licenser, transportkostnader, tävling/träningsavgifter mm.

Samtidigt inser jag att jag skulle kunna ha en betydligt större kassoko gällande skidåkningen ifall jag snäppa upp lite. Då tänker jag främst på fler par skidor, pulver, resor till tävlingar.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle nog hellre satsa pengarna på skidtävlingar, resor, uppehälle, startavg etc tex veteran-VM i Beitostölen 2019.

 

ps. Det stämmer att motocross är en betydligt dyrare sport. En kompis till mig köpte en cross till sin son när han var liten, som blev intresserad och tävlade under några år. Sen kom de till en punkt i sonens karriär, där det krävdes en ny dyrare cykel, som

inte pappan hade råd med, så killen gav upp karriären. Sedan började far och son åka Vasaloppet, vilket inte krävde samma kapitalinvestering.

Link to comment
Share on other sites

Mitt inlägg var inte nedlåtande på något sätt, det vara bara hur jag såg på det, efter alla år i en annan sport, och låta er ta del av det, och vilka summor som kan förekomma i annan idrott.

Sedan är jag ganska övertygad om att gemene Svensson, tycker att de summor som skidentusiasten lägger på sitt intresse, är helt sinnesjuka. [emoji3]

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mitt inlägg var inte nedlåtande på något sätt, det vara bara hur jag såg på det, efter alla år i en annan sport, och låta er ta del av det, och vilka summor som kan förekomma i annan idrott.

Sedan är jag ganska övertygad om att gemene Svensson, tycker att de summor som skidentusiasten lägger på sitt intresse, är helt sinnesjuka. [emoji3]

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag uppfattade inte ditt inlägg nedlåtande på något sätt och jag vidimerade med mitt inlägg att motocross är en kapitalkrävande sport. Killen jag nämnde var i 15-16 årsåldern, då han stod vid ett vägskäl om han skulle satsa vidare och för det krävdes att farsan skaffade en konkurrenskraftig motorcykel för att han skulle kunna hänga med. Vidare berättade han att motocross är en mycket tuff sport som kräver styrka, djärvhet och en kondition i klass med en längdskidåkare. Jag är en stor beundrare av de som klarar det tuffa provet på Gotland i leriga och svåra förhållande, större bedrift än att klara vasaloppet.

 

I längdskidåkning krävs det av en ung kille eller tjej  bästa möjliga utrustning för att konkurrera i sin åldersklass och det kostar en hel del pengar för föräldrarna i synnerhet som de växer ur utrustningen år från år.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jag la 50 papp på löpning härom året, så 50 på längdskidor ser jag inte som ett bekymmer. Några burkar pulver, lite högflourvalla och några rejäla vallajärn så är ju hälften borta. Nya pjäxor, och vips var 10 papp till brända. Lite nya kläder och några schyssta brillor så borde 40k vara passerat med lätthet. Finns ju inga pengar kvar till laggen...
Link to comment
Share on other sites

Jag skulle köpa:

 

Skierg; 10 000 kr

3 par toppskidor för varm, medel och kallföre + 1 par vallningsfria; 25 000 kr

1 par extra fina skidskor; 3 000 kr

1 par Swix gamla toppstavar 2 000 kr

Vallor och vallatillbehör; 6 000 kr

Andningsmask proffs: 1 000 kr

Kläder/handskar/mössa: 3 000 kr

 

:D

//A

 

 

Tänk om du vann en större summa pengar och att villkoren i vinsten var att du måste spendera 50000 kr på skidutrustning, vad skulle du köpa då ?

Tänk Dig att du gled in på TP Sport och med ett leende på läpparna gick runt och pekade ut den ena prylen efter den andra och bara svarade "det är lugnt" om de undrade om priset. B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...