Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Lngdlandslagets tvlingsdrkt 2018/2019

Filmen om skidjuniorerna snart klar

Stockholms barn och ungdomar intog Bosn

Landslagslger i Val Senales stlls in

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Märklig slitning på rullskidshjul

• Vänligen logga in för att kunna svara
24 svar till detta ämne

utter

utter

Medlem

• Members
  • Pip
  • 115 inlägg

Du får mecka lite för att få dit hjulen. Mina Elpex Team 610 är väldigt tighta att byta hjul på. Använder mig av en gummiklubba och bankar försiktigt.

Men jag tror dock det är stor risk för att de drar snett. Fast prova går ju iaf.

SA

SA

Medlem

• Members
  • Pip
  • 85 inlägg

Ok, tack för svar. Jag får prova mig fram, så får vi se.

SA

SA

Medlem

• Members
  • Pip
  • 85 inlägg

Det gick! Ja, skidorna går snett. Men det ger sig väl med tiden eller så får jag kompensera på annat vis.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 629 inlägg

Jag tycker sneddragning förstör det mesta nöjet med rullskidåkning, att hela tiden behöva korrigera riktningen skapar ingen harmoni i åkningen. Idealet är givetvis att man inte tänker på att man har skidorna på fötterna och de går rakt av sig själv. Då försvinner km efter km och träningspasset känns inte så långt.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 774 inlägg
Jag håller med dig Volevodin, samma känsla vid dåliga skidspår mer det bara halkar runt. När skidorna går rakt oavsett man behöver göra frånskjut eller stakar så är det betydligt trevligare.
Jag är grymt imponerad av de som lyckas köra med anklarna ihop och rullskidorna tätt ihop, ser så kontrollerat och bekvämt ut. Själv har jag säkert 10-15 cm mellan skidorna och korrigerar riktning medvetet eller omedvetet hela tiden.
Närm man blir trött och stavarna slinter är detta ren pannbensträning.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar