Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Avkörd stav


PumpenDanne

Recommended Posts

Jag skulle säga att det tillhör spelets regler. Tyvärr, eftersom man inte väljer vem som åker efter. Ibland ligger man ju dessutom bakom nån som formligen ber om att få staven avkörd genom att vingla, slinta, ha ojämn rytm osv.

 

Oftast sker det ju när folk blir trötta och tappar koncentrationen. Många är också ovana att köra i klungor. På alliansloppet hade jag under en period en efter som körde snett bakom dvs rakt bakom minsta stav. Han körde på den såklart men som tur var höll den.

Link to comment
Share on other sites

Vad säger forumet. Om man under tävling får en stav avkörd utan incident (läs lugn klungkörning). Är det rimligt att kräva ersättning från "brottslingen" eller tillhör det spelets regler och man får helt enkelt bita i det sura äpplet?

Stavar räknar jag som förbrukningsvara.

Jag skulle aldrig drömma om att be någon annan betala för det du beskriver.

Så sura äpplen finns inte så att man inte slukar det med både skal och kärnhus.

 

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jobbigast är dom här som ligger halvnära, framhjulen vid ens stavspetsar i bakre läget av staktaget. Bättre då att man ligger kloss i rygg och stakar normalbrett samt att den som åker i rygg åker smalt med skidorna.

Man får räkna med att det händer i lopp att stavar ryker. Känns svårt att bevisa att en medtävlare kört av ens stavar på ett ojuste sätt.

Hur sköter sig åkarna i Alliansloppet, är det många som ligger nosar framförvarande i baken (obs jag sa inte r-ven :rolleyes:) Skulle det behövas nån form av rekommendation till åkarna ?

Link to comment
Share on other sites

I klungkörning gäller det att vara fullt uppmärksam framåt eller hålla längre avstånd. Om jag kliver av någon annans stav och känner att det var jag som var klantig så skulle jag erbjuda mig att betala för det. Jag skulle däremot aldrig ta upp det efteråt om någon hade av min stav. 

Link to comment
Share on other sites

En liten vers;

I Alliansloppets åkarhav

är det lätt att bryta en stav

men kan du peka ut

vem som bar sig åt som en stut

och är han "karl för sin hatt"

kanske du får den ersatt

Åh vilken juvlig poesi! Mys för mina fladderöron. Jag anade inte att det dolde sig en sån skör och känslig poet under den barska skidåkarytan. Jag skulle vilja beställa ett verk om det går bra. En liten nidvisa om sommarseedning tack. Du får gärna raljera om att det är omöjligt får alla utom led2 åkare.

 

Väntar med spänning!

Link to comment
Share on other sites

Åh vilken juvlig poesi! Mys för mina fladderöron. Jag anade inte att det dolde sig en sån skör och känslig poet under den barska skidåkarytan. Jag skulle vilja beställa ett verk om det går bra. En liten nidvisa om sommarseedning tack. Du får gärna raljera om att det är omöjligt får alla utom led2 åkare.

 

Väntar med spänning!

Jag brukar få till små födelsedagsrim, när någon närstående fyller år, får se om jag kan få till något på ditt tema. :rolleyes:

ps. å så givetvis julklappsrim, som förhöjer stämningen på julaftons kväll.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...