Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Lngdlandslagets tvlingsdrkt 2018/2019

Filmen om skidjuniorerna snart klar

Stockholms barn och ungdomar intog Bosn

Landslagslger i Val Senales stlls in

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Pölderkatalogen 18/19

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 053 inlägg
Blir det inte trångt o knöligt i pjäxorna m 25 strumpor?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 203 inlägg

Blir det inte trångt o knöligt i pjäxorna m 25 strumpor?

Du vet inte hur många pjäxor jag har på
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Hamstern

Hamstern

Medlem

• Members
  • Pip
  • 30 inlägg

Är det bara jag som tycker att det låter komiskt när Pölder skriver:

"ska du bara äga en borste så är det TAGEL som gäller"

för att sedan skriva:

"Men helst TVÅ som minst för bästa verkan. Vårt råd där är en blånylon och en finare stålborste typ 0,12mm."

dvs så skulle tageln inte behövas om man använde två :P

-----------

nämen bästa är väl åndå när Pölder slutligen har erkänt stålsickling som det bästa:

"Borsten går ner och tar bort vallan så att strukturen kommer fram och därmed så får du BETYDLIGT BÄTTRE GLID!"

Vill inte skapa debatt men tyckte att är roligt att påpeka:D dock så är detta från hemsidan och inte katalogen:( och kan ses som kul om man vänder på det:P

kan tycka att det känns oklart om exempelvis borstarnas olika tjocklekar på stråna osv när man tittar i katalogen/webben

Redigerat av Hamstern, Igår, 08:09 .

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 629 inlägg

Håller inte med på någon punkt; skall du ha en borste är tagel det bästa valen, sen kan du givetvis komplettera med andra borstar tex finborste i nylon som slutpolering. Rådet att skaffa stålborste 0,12 är inte dumt, nu när det blivit vanligare att använda hårda vallor typ Maraton och då tagel inte räcker till för att få fram strukturen. Det är egentligen den borste som jag saknar i mitt sortiment och som jag tänkt komplettera med i stället för mässingsborsten, som jag in princip aldrig använder.

"Borsten går ner och tar bort vallan så att strukturen kommer fram och därmed så får du BETYDLIGT BÄTTRE GLID!" Men du har nog missuppfattat stålsickling, att borsta är inte att stålsickla. Än får nog Lars-Erik vänta ett tag, innan TP rekommenderar stålsickling. (läs fö texten under Swix stålsickel)

När man läser katalogen behöver man inte hänga upp sig på smådetaljer utan ta del av informationen för att se om det

är något som man behöver komplettera med. Utvecklingen går framåt hela tiden och TP sport ligger ofta i framkant för att

inte bli omkörd av konkurrenterna tex var man i år snabb med att ta upp IDT sports rullskidor på programmet tack vare att

världens bäste skidåkare Hösfloat Klaebo valt dem.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar