Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Moa och Gustaf leder Volkswagen cup

Sverige vrldscupvinnare - med reservlag

Rickardsson brt norska dominansen i stersund

Belov vinnare - Burman tolva

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Nya skidor samt pjäxor.

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

HampusE

HampusE

Ny medlem

• Members
  • 6 inlägg

Funderar på att anmäla mig till Vasaloppet 2019 om jag hittar någon som säljer sin startplats. 

Så...

Jag behöver lite ny utrustning för att förhoppningsvis kunna förbättra min placering.

Lite kort info om vad jag gjort tidigare:

Har åkt Vasaloppet två gånger och har som bästa resultat en 946 e placering och då åkte jag med en stav som var ca 5 cm längre än den andra, ramlade i starten och stakade hela loppet då jag var bortvallad... Så jag hoppas på att jag kan förbättra min placering något detta året. Skulle vilja hitta ett par skidor som är optimala för stakning då jag tänkt att staka hela loppet.

Behöver även nya pjäxor då mina gamla är väldigt slitna.

Vad skulle ni rekomendera för skidor och pjäxor?  

Fly-bob

Fly-bob

Medlem

• Members
  • Pip
  • 66 inlägg

Funderar på att anmäla mig till Vasaloppet 2019 om jag hittar någon som säljer sin startplats.

Så...

Jag behöver lite ny utrustning för att förhoppningsvis kunna förbättra min placering.

Lite kort info om vad jag gjort tidigare:

Har åkt Vasaloppet två gånger och har som bästa resultat en 946 e placering och då åkte jag med en stav som var ca 5 cm längre än den andra, ramlade i starten och stakade hela loppet då jag var bortvallad... Så jag hoppas på att jag kan förbättra min placering något detta året. Skulle vilja hitta ett par skidor som är optimala för stakning då jag tänkt att staka hela loppet.

Behöver även nya pjäxor då mina gamla är väldigt slitna.

Vad skulle ni rekomendera för skidor och pjäxor?

Har inget svar på vilka skidor och pjäxor du ska köpa, men du verkar ju imponerande stark! Helt grymt åkt får jag säga.
Men nya stavar som är lika långa borde du fixa dig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 817 inlägg
Det är väl bara att kika in hos nån bättre meriterad längdbutik och be dem plocka de Fischer eller Madshus stakskidor som passar din fysik och kapacitet bäst.

Skulle du vara intresserad av ett par Atomic skiathlon-pjäxor (SNS) i storlek 44 2/3 så har jag ett par som är lite för stora för mig. Lägger väl snart upp dem på Köp & sälj.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Stafettvasan | Nattvasan | Birken

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 784 inlägg

Troll brukar klara topp 1000 med olika långa stavar.... :ph34r:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar