Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nya skidor samt pjäxor.


HampusE

Recommended Posts

Funderar på att anmäla mig till Vasaloppet 2019 om jag hittar någon som säljer sin startplats. 

 

Så...

 

 

Jag behöver lite ny utrustning för att förhoppningsvis kunna förbättra min placering.

 

Lite kort info om vad jag gjort tidigare:

 

Har åkt Vasaloppet två gånger och har som bästa resultat en 946 e placering och då åkte jag med en stav som var ca 5 cm längre än den andra, ramlade i starten och stakade hela loppet då jag var bortvallad... Så jag hoppas på att jag kan förbättra min placering något detta året. Skulle vilja hitta ett par skidor som är optimala för stakning då jag tänkt att staka hela loppet.

 

Behöver även nya pjäxor då mina gamla är väldigt slitna.

 

Vad skulle ni rekomendera för skidor och pjäxor?  

 

 

Link to comment
Share on other sites

Funderar på att anmäla mig till Vasaloppet 2019 om jag hittar någon som säljer sin startplats.

 

Så...

 

 

Jag behöver lite ny utrustning för att förhoppningsvis kunna förbättra min placering.

 

Lite kort info om vad jag gjort tidigare:

 

Har åkt Vasaloppet två gånger och har som bästa resultat en 946 e placering och då åkte jag med en stav som var ca 5 cm längre än den andra, ramlade i starten och stakade hela loppet då jag var bortvallad... Så jag hoppas på att jag kan förbättra min placering något detta året. Skulle vilja hitta ett par skidor som är optimala för stakning då jag tänkt att staka hela loppet.

 

Behöver även nya pjäxor då mina gamla är väldigt slitna.

 

Vad skulle ni rekomendera för skidor och pjäxor?

Har inget svar på vilka skidor och pjäxor du ska köpa, men du verkar ju imponerande stark! Helt grymt åkt får jag säga. [emoji1303]

Men nya stavar som är lika långa borde du fixa dig.

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det är väl bara att kika in hos nån bättre meriterad längdbutik och be dem plocka de Fischer eller Madshus stakskidor som passar din fysik och kapacitet bäst.

 

Skulle du vara intresserad av ett par Atomic skiathlon-pjäxor (SNS) i storlek 44 2/3 så har jag ett par som är lite för stora för mig. Lägger väl snart upp dem på Köp & sälj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...