Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

"Vålarullen - Tämnaren runt"


Joo

Recommended Posts

Nu är det bestämt!

 

Vi arrangerar ett motionslopp för klassisk rullskidåkning i Uppland onsdagen den 6:e juni. Tämnaren runt blir 55 km långt och kommer att köras runt sjön Tämnaren. Det är en mycket flack bana med ett fåtal mindre backinslag.

 

Jag återkommer med länk till vår hemsida för PM så snart detta är klart.

Link to comment
Share on other sites

Mkt bra iniativ som det heter på enklare svenska. Skall försöka få med några och åka dit. Enda problemet är att jag måste köpa nya skidor som rullar. Ett tips, försök få loppet seedningsgrundande för VL om ni inte redan gjort det. Tror iof inte det kommer att gå men om många arrangörer tjatar i många år så kanske till slut.
Link to comment
Share on other sites

Detta kanske är helt fel ställe att ställe denna fråga men hursomhelst, jag undrar om ngn har ngt tips på var i Stockholm jag kan hyra inlines?

Köp dig ett par rullskidor istället så är du varmt välkommen till Vålarullen - Tämnaren runt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Man kan väl inte ha ett rullskidtävling som seedningsgrundande. Det är ju två olika sporter. Längdskidor och rullskidor. Visst är dom lika, men det är ända väldigt olik.

Kan och kan. Det är väl ett gränsfall iof det erkänner jag gärna men å andra sidan så är även skidtävlingar väldigt olika pga olika kupering, längd, före osv. Med seedning skulle det dock kunna bli ett ofantligt lyft för rullskidsporten och i längden! förhoppningsvis även för snöskidor. Med tanke på klimathotet kanske också VL går på asfalt i april om några år i, maj -sept blir för varmt;-)

Om man är rädd för att bra rullskidåkare men dåliga skidåkare kommer för långt fram så är del väl bara att studera resultatlistor från befintliga rullskidtävlingar göra en bedömning, se vad det ger och sedan plussa på ett halvt led extra.

Link to comment
Share on other sites

Nu har de första anmälningarna till Vålarullen börjat trilla in. Kul' date=' hoppas vi blir många deltagare.[/quote']

Läste inbjudan, kan nästan lova att jag kommer. Kul att Maud sponsrar, men det stod förresten inget om max antal deltagare;-)

Vi hoppas att så många som möjligt kommer. Om man ser på rullskidsloppet som arrangeras söderut (då som tävlingar) är det nästan aldrig över 90-100 deltagare. Eftersom det är många skidåkare inom en inte allt för stor area så kan det ju bli många, i så fall sätter vi gränsen under maj månad.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det verkar som många väntar på att anmäla sig för att se om det ska blir många. I och för sig så är det tio dagar kvar på föranmälningstiden och vi tror och hoppas att anmälningarna kommer att dugga allt tätare.

 

Om de som hört av sig och vill åka anmäler sig är jag övertygad om att det kommer att bli många. Målet är ju att det ska vara bredd på deltagarfältet, så åktiden bör variera kraftigt, det är ju just detta som är grejen med ett sådant här arrangemang.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror jag ska anmäla mig.Om det inte finns någon tids gräns som jag tror att jag inte klarar.Det låter mycket roligt.Bra att inte alla rullskidetävlingar arrangeras söderut för det är för långt att åka enda dit tycker jag.

Kan meddela att vi redan har några anmälningar från Värmland.

Link to comment
Share on other sites

Nu är även jag anmäld. Så kan jag åka ända ifrån Skåne för att åka lite skidor där uppe i norr så hoppas jag alla ni som bor i närheten verkligen anmäler er nu. Ju fler vi är desto roligare blir det ju.

Nog för att jag bara har 1 pass på rullskidor den sista månaden, men en liten tur på 55 km skall man väl klara.

 

Jag räknar med att ni alla som läser detta och bor inom 15 mils radie från tävlingen ställer upp nu....det gör ni väl?

Link to comment
Share on other sites

Nu är även jag anmäld. Så kan jag åka ända ifrån Skåne för att åka lite skidor där uppe i norr så hoppas jag alla ni som bor i närheten verkligen anmäler er nu. Ju fler vi är desto roligare blir det ju.

Nog för att jag bara har 1 pass på rullskidor den sista månaden, men en liten tur på 55 km skall man väl klara.

 

Jag räknar med att ni alla som läser detta och bor inom 15 mils radie från tävlingen ställer upp nu....det gör ni väl?

Om du åker bil ända från Skåne så kan du få plocka upp mig på vägen, bor i Vårgårda vid E20 men kan ta mig till tex Skövde/Falköping eller Jönköping om det passar bättre.

Link to comment
Share on other sites

Nu är även jag anmäld. Så kan jag åka ända ifrån Skåne för att åka lite skidor där uppe i norr så hoppas jag alla ni som bor i närheten verkligen anmäler er nu. Ju fler vi är desto roligare blir det ju.

Nog för att jag bara har 1 pass på rullskidor den sista månaden' date=' men en liten tur på 55 km skall man väl klara.

 

Jag räknar med att ni alla som läser detta och bor inom 15 mils radie från tävlingen ställer upp nu....det gör ni väl?[/quote']

Om du åker bil ända från Skåne så kan du få plocka upp mig på vägen, bor i Vårgårda vid E20 men kan ta mig till tex Skövde/Falköping eller Jönköping om det passar bättre.

Nu åker jag inte bil, utan flyger, så det blir tyvärr lite svårt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...