Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Madshustrugor


skogsvakt

Recommended Posts

Jag kör storleken större än racingtrugan och den är kanon. Racingtrugan är riktigt liten på Madshus.

Har du nån länk på den trugan? Pölder kallar sina trugor liten och stor. Skistart kallar sina liten och stor powder (röd?) Finns det fler?

 

Summarum: madshus verkar ha vit, svart och röd truga. Men oerhört krångligt att förstå vilka strl de motsvarar.

 

 

Fler tips på limtrugor för 10mm?

Link to comment
Share on other sites

Tror att det enbart är färgen som skiljer. Finns i svart, vitt eller rött till toppstaven beroende på årsmodell. Jag har bytt till den större på mina klassiska stavar, men har kvar den lilla på skejt. Skulle önska att det fanns en mellanstorlek.

Du menar på att det bara finns liten och stor då?

Link to comment
Share on other sites

Har du nån länk på den trugan? Pölder kallar sina trugor liten och stor. Skistart kallar sina liten och stor powder (röd?) Finns det fler?

Summarum: madshus verkar ha vit, svart och röd truga. Men oerhört krångligt att förstå vilka strl de motsvarar.

Fler tips på limtrugor för 10mm?

Köpte mina typ 2014 så jag kommer inte ihåg till 100. Men har för mig att det var powder.

Swix "Lövettruga" för limning är ungefär lika stor. Sätter du en truga från annat märke på Madshus så behöver du upp i storlek på diametern dock. Madshus snötruga skiljer ju sig rätt mycket i konstruktionen jämfört med t.ex Swix

Link to comment
Share on other sites

Tack. Jakten går vidare på ett par lagom stora 11mm trugor :)

Om staven är lite drygt 10 mm (?) så går det säkert att beställa en 10 mm som man tycker är lagom stor och ta en 10 mm-borr och köra lite med i trugan om det behövs. Och sen värma ordentligt kanske... Just till rull är ju holken längre så då får man väl gå upp till 11 då på annat märke gissar jag? Men borde gå borra upp en 10 mm lite när det inte är rullholk?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...