Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Fri tillgng till Visma Ski Classics Play fram till juli!

Podcasts som tar dig in i lngloppsvrlden

Dags att ska kontrakt hos Noname/NVii

Skidfrbundet bjuder in till virtuell ssongsfinal

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vågstart i Öppet Spår

• Vänligen logga in för att kunna svara
87 svar till detta ämne

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 257 inlägg
Hehe ja efter dagens tjejvasa är man minst sagt nervös, jag som hatar att simma!

Jo visst kanske det, men det brukar vara fint att komma iväg bland de första och få bra ryggar uppe på myren. Om man kommer för långt bak (500-1000) tror jag risken är stor för att dessa ryggar är borta när jag väl kommer upp för backen....

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 633 inlägg

Första, men skulle helst inte vilja komma sist in i denna, utan gärna första tredjedelen iaf...

Nu blir jag nyfiken! Har du en sponsorplats eller helt grymt snabb uppskattad åktid? Försöker lista ut var gränserna går för de olika leden.
ÖSM13 - 7:08. ÖSM16 - 5:24. VL 17 - 6:08. ÖSM 20 - 5.16

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 257 inlägg
Nä inte alls! Jag brukar åka ÖS på ca 5.30, (normal-år) vilket jag angav vid anmälan och fick led ett. Jag har inte testat vågstarten, men 5.30 brukar leda till att jag åker in som 150-200 man på ett ungefär. Jag är lite lat och tycker det är fint att ha lite starka ryggar att hänga på myren, därför vill jag inte komma för mycket efter i backen.

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 633 inlägg

Nä inte alls! Jag brukar åka ÖS på ca 5.30, (normal-år) vilket jag angav vid anmälan och fick led ett. Jag har inte testat vågstarten, men 5.30 brukar leda till att jag åker in som 150-200 man på ett ungefär. Jag är lite lat och tycker det är fint att ha lite starka ryggar att hänga på myren, därför vill jag inte komma för mycket efter i backen.

Då måste jag ha haft lite otur helt enkelt. Jag angav också 5.30 och fick led 2. Blev lite förvånad över hur många det egentligen kan vara som uppger snabbare tid än så.

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 257 inlägg
Ja oj! Förra året åkte jag bara VL men båda ÖS var ju väldigt snabba. Åkte du på 5.30 så kom du in som ungefär 200:e gubbe.

https://results.vasa...earch[nation]=%

Antingen så har väldigt många överskattat sin tid, eller så är det något jag missuppfattat.

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 633 inlägg
Noll är försvarsmakten, ett är sponsorplatser och snabba åkare, två är också ganska snabba. Gissar att det helt enkelt var slut på plats.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Nej det är inte platsbrist. Led 1 är veteraner och sponsorer. Led 2 är första självseedade pulje i årets ösm. För icke fmv

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 257 inlägg
Ok, det förklarar en del, jag visste inte stt FMV gick på söndagen, gick inte den på måndagen förut? Men om sponsplatser är i ettan så förstår jag att led ett blir fullt. Ännu större anledning att man vill stå långt fram också...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar