Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Maria Rydqvist fr nya utmaningar p Idre Fjll

Matintalo och Hakola sprintsegrare i Rovaniemi

Nepryaeva och Melnichenko vinnare i Olos

Tove Alexandersson - rets orienterare fr sjtte gngen

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Varg, björn eller Rottweiler?

• Vänligen logga in för att kunna svara
8 svar till detta ämne

Forehandloop

Forehandloop

Medlem

• Members
  • Pip
  • 225 inlägg

Svulten varg, björnhona med ungar eller okopplad Rottweiler - 

vem vill du helst inte möta på rullskidspasset?

Jag slipper helst hunden. 

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 264 inlägg
Halstrad giraff
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

oxberg

oxberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 907 inlägg
Jag har haft några riktigt läskiga kamphunds-incidenter ute på tur i stockholms förorter (det Trump kallar no-go zones). Bland annat jagad av kamphund med en liten tjej hängande som en vante i kopplet.

Hundar verkar trigga på det dova morr-liknande ljudet från hjulen på skejtboards och rullskidor.

Numera har jag några no-ski zones där kamphundspopulationen är som tätast.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 783 inlägg
Jag mötte något kamphundsliknande ute i skogen en gång, ensligt hus utan synliga invånare asfalten tar slut så vändpunkt på min runda. Där står stor bredbent tandförsedd (mycket synliga) hund mitt på vägen där jag ska vända... det blir att tala lugnt och hoppas på det bästa när hunden kommer och nosar när morrandet lagt sig. De nosar ju inte där man helst vill bli biten...
Jag väljer nog helst hunden ändå, de lyssnar alldeles säkert mer än vilda djur som jag knappast möter annat än när de vill...

Folkesson

Folkesson

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 858 inlägg
Blivit jagad mååånga gånger av hundar modell mindre. De brukar vända om man skäller tillbaks eller träffar dem med staven. De större brukar mest skälla på distans, undvik att staka så brukar de inte triggas. Vilda rovdjur på rullskidstur känns mkt osannolikt
Respektera utvecklingen, skippa fästet!

1496

1496

Medlem

• Members
  • Pip
  • 201 inlägg

Djur är farliga. För några år sedan lyckades jag med konststycket att köra in i en ponny.. men det gick bra med både mig och ponnyn.

Hundar verkar inte uppskatta stavisättningen. Ormar kan vara luriga när de ligger och solar i sig i asfalten.

Tränar alldeles för lite..

MagH

MagH

Medlem

• Members
  • Pip
  • 74 inlägg

Mötte en häst (med ryttare) på en gång- och cykelväg. Den blev rädd och började vända baken mot mig, väntade på att få hovarna i revbenen och flyga ut på bilvägen men hästen drog rakt ner i ett djupt dike istället...

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 688 inlägg

De flesta hundar reagerar inte, men det finns en golden retriever, som blir helt skogstokig så fort han hör och ser en rullskidåkare. Jag har som regel att inte hugga med stavarna, när jag passerar förbi hundar, men denna hund reagerar våldsamt ändå både inne i trädgården eller när ägaren är ut med den i koppel. En annan regel är att aldrig passera mellan hund och ägare.

En björnhona med unge skulle jag absolut inte vilja möte, så en utsvulten varg skulle jag välja, då sannorlkheten att en ensam

varg skall anfalla är obefintlig.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 783 inlägg
Just där är problemet med frågan tycker jag
Om jag möter rovdjuret så finns en anledning och vargen är nog den enda som väljer att möta mig... och då som måltid...
Knappast troligt dock Björn troligare och hund troligast så hund tycker jag sämst om...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar