Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidhacks


MC Hammer

Recommended Posts

Ok, när det gäller ugnstiden på bakpotatis spelar det stoooor roll eftersom den blanka sidan reflekterar in värmen. Men det kan vara så att luftskiktet som bildas innanför folien är viktigare för isoleringen.

Det är en sak jag funderat på, mao bör man ha den matta sidan utåt, när man lägger över folie för att skydda gratineringar att brännas.

Ett annat tips om man har med ryggsäck till spåret och det snöar är att inte lägga den med ryggdelen uppåt, ty då har man kylande snö i ryggen på vägen hem. (hände igår)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det ser ut att bli lite plus nu på vasaloppet. Jag misstänker att min ena alpinapjäxa läcker något. Jag kommer inte vilja byta pjäxor inför VL. Kondombyxorna kommer jag att dra över pjäxkanten och säkra med dubbelhäftande kardborre, för att inte få in blöt snö som flyger in den vägen. Jag tänker mig att jag kan köra gladpack över framänden på pjäxan och göra hål för bindningen. 

Någon som har bra erfarenheter från VL 2015 på hur vätan hanteras bäst?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kan man använda en Swix rem till Madshus handtag? (Swix Pro Fit 3D) Tänkte ifall det räcker att bara köpa handtaget.

Absolut, om du håller dig till de gamla hederliga varianten som är justerbar med plastkil. Det omvända funkar också men brukar kräva en skruvmejsel att trycka igenom Madshus-remmen då de är lite grövre.

Ingen kompatibilitet med Swix TCS i syne ännu.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk tråd!! Såg klassikertipset om avloppsrör som stavrör. Vill man komma ännu billigare undan kan man gå till valfri bygghandel och fråga om man kan få ett använt transportrör i hårdpapp som ändå slängs. Har haft det som stavrör i 9 år nu och det har funkat kanon utan att ha kostat en krona och dessutom återvunnet.

 

Ett annat tips är att inte lägga av dig drickabältet om du varvkör på kort konstsnöspår en helg i Stockholmsområdet med ca 80 000 andra… Hade gott om dricka första gången jag drack, andra gången jag skulle dricka var det i princip tomt… Kändes ju så där i Coronatider… :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...