Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Strkenloppet rddat av konstsn

Sveriges trupp till juniorlandskamp och EYOF

Skidgymnasium inte enda vgen till skideliten

Roslagsloppet genomfrs som planerat

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Köpa Fluidvalla idag?

• Vänligen logga in för att kunna svara
11 svar till detta ämne

patflemming

patflemming

Medlem

• Members
  • Pip
  • 28 inlägg

Hej Forum

Ser att Skistart har 20% på alla valla idag och tänkte köpa den där svindyra Toko fluiden och använda som snabbvalla och slippa hålla på så mkt med paraffin. bra eller dålig idé. Hur bra glid ger fluid jämfört med ett HF paraffin?

Tänkte så småningom komplettera med en rill och typ köra Rill + Fluid för att få glid vilket enligt mig verkar väldigt enkelt och smidigt.

Pulver tänker jag skippa.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 472 inlägg
Dyr toko? Låter som tävlingsglid. För träning behöver du inte dutta hundralappar på laggen. Håll glidytorna rena bara
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

patflemming

patflemming

Medlem

• Members
  • Pip
  • 28 inlägg

Ja Toko HelX 2.0 kostar ju 1195:- och så får man 20% på det priset. Låter som en kanoooonprodukt för mig...

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 083 inlägg

dyra, i bästa fall, 2-4 sek per km...

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 472 inlägg
Ingen har helix på träning. Det är en ren toppningsprodukt.
Återinför skejtvasan
41.57.63

patflemming

patflemming

Medlem

• Members
  • Pip
  • 28 inlägg

WTF jag tänkte att det verkade vara världens bästa lat-lösning. Enligt uppgift skulle den hålla i 4-5 mil dvs 2-3 träningspass * 20 par dvs hade räckt hela vintern för mig. Hade då tänkt köra bara med denna utan massa paraffin, pulver och annat tjafs och då tycker jag att ca 1200:- kan vara en motiverad kostnad.

Sen skulle jag givetvis kört med den på vasan som pricken över i:et.

Lmlhaha

Lmlhaha

Medlem

• Members
  • Pip
  • 63 inlägg

Ingen har helix på träning. Det är en ren toppningsprodukt.

WTF jag tänkte att det verkade vara världens bästa lat-lösning. Enligt uppgift skulle den hålla i 4-5 mil dvs 2-3 träningspass * 20 par dvs hade räckt hela vintern för mig. Hade då tänkt köra bara med denna utan massa paraffin, pulver och annat tjafs och då tycker jag att ca 1200:- kan vara en motiverad kostnad.

Sen skulle jag givetvis kört med den på vasan som pricken över i:et.

Jag tycker det låter lite väl från skistarts sida att påstå att den håller 4-5 mil. Det är ju som sagt en toppningsprodukt.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 078 inlägg
Är du stadd vid kassa så är det ju en kanonlösning. En vän utan ekonomiska förhinder köpte en jetski för att få låna toaletten i båtbutiken. Den var bara till för kunder..

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 472 inlägg
Jag köpte en lägenhet i en brf bara för att få vara med på städdagarna
Återinför skejtvasan
41.57.63

jonas454

jonas454

Medlem

• Members
  • Pip
  • 20 inlägg

Jag kan rekommendera Vauhti Quick and glide. Betydligt billigare och fungerar riktigt bra om du vill ha enkel lösning med flytande valla.

Stryk på>låt torka>borsta>ÅK

https://www.skistart...hf-hf-mid.html Fungerar ritktigt bra i nysnö. Finns en "WET" också för blötföre.

Vill du lägga någon krona extra finns ju UF: https://www.skistart...-uf-liquid.html

red tag

red tag

Medlem

• Members
  • Pip
  • 81 inlägg
För träning, håll glid ytorna rena, ex. Vauhti clean and Glide. Till tävling/lopp kan man "finvalla" med svindyra paraffiner/liquider om man känner för ..
En blivande worldloppet master - 2019 : Tartu Ski maraton, Vasaloppet, Ylläs-Levi ?, Finlandiahiihto ?

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 078 inlägg

Jag undrar vad de använder för lösningsmedel i de flytande vallorna? Man kanske ska använda julafton till att försöka koka ihop en egen vallasoppa som kan slå konkurrensen. "Oxbergs blixtrande snabba kokvalla".  

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar