Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Fråga om atomic ?


Ozzian

Recommended Posts

Det är nog bindningen Rottefella Move du tänker på.

 

Om du har gamla Atomicskidor så har du förmodligen Salomonbindningar på dessa (även om de är brandade Atomic så är det salomons system) och i så fall passar inte dina gamla pjäxor till Rottefella.

 

Move-systemet är nog ganska meningslöst att ha på rullskidor. Även om det skulle vara lösbart att flytta över ett par move-bindningar till rullisar (?) så skulle jag inte vilja utsätta mekanismen i Move-bindningen för rullskidåkning.

 

Jag har inte skaffat sommarpjäxor. Visst jag förstår poängen, men jag har inte saknat denna extra pryl.

Link to comment
Share on other sites

Bindningarna som är flyttbara med pjäxan kvar heter Rottefella MOVE på Madshus skidor och MOVE Switch när de sätts på andra fabrikat. Mest intressant för skinskidor än så länge.

Är helt ointressant för rullskidor, som har backspärr, inte spann.

Pjäxor och bindningar skall du bara köpa i NNN-systemet (synonymer när du köper pjäxor: "Rottefella", "IFP", "Prolink"=Salomons nya), SNS ("Salomonbindning") är på väg bort på riktigt, SNS är inte kompatibel med några flyttbara bindningar heller.

 

Edit: såg inte MC Hammer som var före med kortare svar.

Link to comment
Share on other sites

jo jag mailade pölder i nässjö

dom får fixa lämpliga skidor till mig, skinnskidor blir nog bäst.

vet ej men lite bredare vore nog stabilt för mig.

 

hur är det med carbon, är det sämre hållbarhet?

jag lär ju inte jaga gram.

 

så om jag får en move bindning med pjäxor så är det ingen mening att ha samma på rullskidorna i sommar?

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

ahh

 

jo jag vill testa move systemet, trodde det fanns till alla pjäxor

 

peltonen skidan är med move bindning , känns som den måste kollas, får se om jag hinner dit på fredag

Jag menade att en av de pjäxor som fanns länkade från pölder var den gamla klassiska Salomonpjäxan med sns-sula och

den passar inte till move-systemet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...