Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tjock gubbe vill testa att träna inför vasaloppet.


Ozzian

Recommended Posts

Sen får man inte glömma bort att alla har inte en "järnmage", så att man kan proppa i sig vad som helst. Om man har IBS som jag krävs en anpassning till vad man tål och inte tål. en del av det ovanstående rekommenderade faller bort. Att träna och tävla med magen i olag sätter ner prestationsförmågan och glädjen i skidåkningen, så att äta "rätt" kan variera från individ till individ.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag får väl rapportera lite:) :)

Köpte hem kål, så igår var det stuvad kål med fläsknoisette

idag köttfärslimpa oo oo stuvad kål

ja sen ägg o bacon till frukost, proteindrink till lunch.

Körde simning idag, 2x300m, fick tidsnöd.

ikväll gym 2h, bröst axlar triceps.

 

IMORGON SKIDOR SKIDOR SKIDOR...

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med skidåkningen nu när det kommit snö ? Skall du upp till Nässjö på söndag och känna på hur det känns på riktigt att åka ett skidlopp samt träffa andra skidåkare och få inspiration ? De har ju 20 km som alternativ till långa banan och det kan väl vara lagom att börja med, B)

Själv skall jag inte dit, då jag skall delta i inomhus-DM på 3000 m i Växjö.

Link to comment
Share on other sites

Hur går det med skidåkningen nu när det kommit snö ? Skall du upp till Nässjö på söndag och känna på hur det känns på riktigt att åka ett skidlopp samt träffa andra skidåkare och få inspiration ? De har ju 20 km som alternativ till långa banan och det kan väl vara lagom att börja med, B)

Själv skall jag inte dit, då jag skall delta i inomhus-DM på 3000 m i Växjö.

Jag åkte 2h i söndags, sen vart jag sliten igår, hoppas på en runda ikväll.

 

nej,  inga lopp ännu planerade.

 

vad är det i växjö?

skidor inomhus?

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte 2h i söndags, sen vart jag sliten igår, hoppas på en runda ikväll.

 

nej,  inga lopp ännu planerade.

 

vad är det i växjö?

skidor inomhus?

Ganska bra just nu, spårat på båda golfbanorna och elljusbanan, skall iväg till golfbanan nu, såg bra ut tack vare att spåren frusit till i natt.

 

ps. Var dit och åkte 11 km - kanonbra med fasta och fina spår och ett par minusgrader - vad mera kan man begära. :) :)

Link to comment
Share on other sites

Det snöade idag så jag fegade ur och tog löpbandet istället, mycket med tanke på att jag bör springa en gång i veckan för att stärka knäna/lederna för löpning.

5x4min intervaller.

 

Vikten börjar nudda vid 95kg nu, går snabbare än väntat, får nog försöka äta ännu mer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hur går det med snöträningen, antar att det är lika grönt på gräsmattorna som här. Fast jag brukar kunna spåra upp snö när alla lagt undan skidorna. I tisdags provade jag först elljusbanan, men det var mest is och frusna fotspår och skidorna högg hela tiden. Hittade dock snö där gamla elljusspåret gick och åkte klassiskt i tisdags och skejt idag. Åkte 1 tim idag och det gick hyfsat efter förutsättningarna, tog 3 min tor, men nu är det nog slutåkt där. Om jag inte kan ta mig till konstsnön blir det att ta fram rullskidorna, trist !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...