Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tips Madhus terra sonic med move bindning


Ozzian

Recommended Posts

ahh

du har rätt:( :(:(

 

men undrar vad det kostar att byta?

det skiljer 900kr,, 600-1500

kanske duger att byta efter man tagit av sig skidan, lite trist i vasaloppet men tar ju bara 1 minut?

 

Med denna måste man pilla med nyckeln som följer med bindningen vilket jag inte skulle vilja göra efter första backen. Ett misstag nybörjare gör att att tro att det är så bra med skin eftersom man kan diagonala uppför första backen och sedan flytta bak bindningen för att kunna åka mer stakåkning. Sanningen är tyvärr att om man startar i led 7-8-9-10 så kommer det inte bli något diagonalande uppför första backen, utan endast stilla saxande då det är helt igenkorkat. Men jag blir gärna motbevisad på den punkten :) 

Link to comment
Share on other sites

Lura dej inte att tro att du gör en fantastisk deal bara för att butiken redovisar ett högt ordinarie pris. Det är INGEN som betalar 3999:- för ett par terrasonic. Det är en typisk skida för ”sportlovspaket” där handlaren vill redovisa högt värde på de ingående delarna, eller en skida man köper som förr- förr- förra säsongens modell med 70% ”rabatt”.
Link to comment
Share on other sites

nej

det känns som att antingen byta eller att ha denna skidan fram till vasaloppet sen skaffa en bättre.

alternativt om man är supernöjd , köpa en switch.

 

det känns alltså som denna skidan inte är värd 1500kr mer (eller ens 900kr mer om stadium byter.

2700kr blir 3600kr och då börjar dom skidorna i klassen över bli intressanta.

Link to comment
Share on other sites

Lura dej inte att tro att du gör en fantastisk deal bara för att butiken redovisar ett högt ordinarie pris. Det är INGEN som betalar 3999:- för ett par terrasonic. Det är en typisk skida för ”sportlovspaket” där handlaren vill redovisa högt värde på de ingående delarna, eller en skida man köper som förr- förr- förra säsongens modell med 70% ”rabatt”.

nej absolut inte, med switch hade det varit grymt men jag tycker nog att den är billig med den enklare bindningen för 2700kr

 

de flesta tar väl 3000kr utan bindning?

Link to comment
Share on other sites

"paketet" med movebindning har ett ok pris, men urvalet är utarmat. De har knappt några skidor kvar och jag är tveksam till att de har ett par som passar dig.

Jag tror att man får ett bättre skidpar av att handla av skidhandlare istället för sportkedjor; du köper ett par som passar dig istället för att spara pengar och stå med ett par skidor som borde sålts till någon som är lättare eller tyngre än dig för att funka.

=Betala några hundralappar för servicen, det har du igen sedan. Finns annan tråd för handlarrekommendationer.

Link to comment
Share on other sites

Varför åker du inte till en riktig skidhandlare som tex Pölder sport, så att du får ett par skidor som passar dig. Verkar som du fått det där med MOVE på hjärnan, varken det eller skin löser alla vallningsproblem i vasaloppet. (läs fö Pölders blogg om skinskidor så kanske du blir lite klokare) Det är riskabelt att köpa skidor på Stadium och xxl, om man inte själv har stora kunskaper i skiduttagning tom jag som åkt längdskidor i 50 år åker till Pölder för att få hjälp att ta ut rätt skidor. Visst kan man köpa skidor på nätet, men då måste man ha kunskap om sin egen kapacitet som skidåkare som vägledning till butiken, som skall ta ut skidorna.

(och då tillkommer Huselius och Skistart) Jag tillhör dock dem som anser att det är ett måste att prova skidpjäxor fysiskt för att få ett par som passar.

Link to comment
Share on other sites

jag ringde stadium:

Texten är helt klart missvisande

Dom skriver det går flytta utan ta avd of sen skickar dom en annan bindning

 

Dom skulle försöka hitta en swirch att skicka extra

Så jag köper nog även en skida från pölder

Men vilken är bäst

Atomic redster c8

Peltonen undra x

Madshus nano carbon Classic

De två senare passar ju bättre med min stadium skida( bindningen)

Link to comment
Share on other sites

Nu verkar det som du redan köpt skidor på Stadium, hoppas inte det var i Växjö, ty ingen av stadiumbutikerna där är kunniga i längdskidor. Jag blev utskälld där i vintras, när jag inte kunde hålla mig och påpekade en felaktighet för en kund. Den butik i Växjö som jag rekommenderar är Outnorth, som har kunnig personal och Skiselector och har även ett samarbete med Marcus Hellner. Det är rea där just nu, 3395 för Terrasonic och ingen felinformation om MOVE.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...