Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Få bort varje vallaväck-atom


suillusbovinus

Recommended Posts

Efter att ha tagit bort fästvalla med Vallaväck (eller annat borttagningsmedel) blir jag osäker när jag torkar skidorna kring huruvida jag verkligen fått bort varje spår av borttagnigsmedlet eller om det kan finnas uns kvar i de små sandpappringsskårorna som kan hindra den nya vallan från att sitta kvar ordentligt. Jag tycker att hur länge jag än torkat på den vallaväckade fästzonen blir duken en aning smutsig när jag gör det. Kan det vara annat smuts som finns där ändå, eller? Hur vet man säkert att den sista vallaväckatomen är borta, särskilt med tanke på att belagen har sandpappringsspår. Eller hur viktigt är det? Hur totalbefriad från de mest mikroskopiska vallaväckrester måste fästzonen vara för att det inte ska störa den nya vallningen? 

Link to comment
Share on other sites

Du behöver inte vara orolig. Om det är lite mikroskopiska rester kvar kommer inte att påverka din nya vallning. Det första du ska göra, i de allra flesta fall, är att värma in ett grundvax. Ovanpå detta lägger du fästvallan för dagens före. Gör du så kommer den nya vallningen inte att "störas". Många krånglar till dessa moment alldeles i onödan. Det viktigaste är att lära sig att valla lagom tjockt och långt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...