Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vätskebälte frusen igen!!


Skålhamra

Recommended Posts

  • 2 years later...

Sitter på jobbet och tänker folie eller dyl från Backer. Hur har det gått med din lösning?

 

Jag ska prova att linda kanthaltråd av lämplig resistans längs slangen innanför isoleringen och driva den med några AA batterier, det ska absolut funka. Man kan även koppla en en enklare termostat men det behövs inte om man driver med låg effekt. Antagligen behöver man bara linda övre delen av slangen mot munstycket.

 

Har man en gammal brödrost liggande kan man slakta den och sno tråden därifrån. Eller om man är singel så kan man slakta halva brödrosten.

 

https://m.elfa.se/sv/motstandstradar-mm-88-ohm-kanthal-030373-kanthal-5mmo-70m/p/16080371?q=Kanhaltrpd&page=3&origPos=3&origPageSize=50&simi=81.02

Link to comment
Share on other sites

Det kan absolut vara jag, men jag har kört i kallgrader och vid längre pass har det frusit. Till saken hör att jag är T1a och vill ha fungerande intag. Och ibland går jag på annat än rygga så olyckan är alltid framme. Sjukt irriterande. Jag ska i helgen sätta mig vid symaskinen och sy lite neopren, men jag är verkligen nyfiken om Oxberg eller någon annan fått det att funka med värmekabel alt folie.
Link to comment
Share on other sites

Det kan absolut vara jag, men jag har kört i kallgrader och vid längre pass har det frusit. Till saken hör att jag är T1a och vill ha fungerande intag. Och ibland går jag på annat än rygga så olyckan är alltid framme. Sjukt irriterande. Jag ska i helgen sätta mig vid symaskinen och sy lite neopren, men jag är verkligen nyfiken om Oxberg eller någon annan fått det att funka med värmekabel alt folie.

Vad har du för typ av bälte? Enligt min erfarenhet så fryser munstycket på coxa, silva, och några till men Salomon är bäst. Jag har löst problemet genom att byta munstycket till ett sådant man får med Softflask (passar på alla vanliga slangar) och att blåsa tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...