Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Vallachefen Urban Nilsson lmnar landslaget

Tvlingsprogram Volkswagen Cup och Scandic Cup 2019/2020

Craft och Vasaloppet frlnger och frstrker samarbetet

Landslaget p sn i Sognefjll

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vätskebälte frusen igen!!

• Vänligen logga in för att kunna svara
26 svar till detta ämne

Gomalb

Gomalb

Medlem

• Members
  • Pip
  • 85 inlägg

Klistrar du på kardborrebanden på tävlingsdräkten?

På nummerlappen, kompletterade med två säkerhetsnålar, ca 6x6 cm bit. Satte även en bit kardborre på remmen till vätskebältet, strax till vänster om mitten så det blev två fästzoner vid tävling. Vid träning så använder jag bara kardborren på remmen. Bara till att pröva sig fram så att man inte upplever att den kommer i vägen. Fungerar helsmidigt, första gången jag inte kroknat innan Evertsberg (fyllde med tre liquid, pulver och varmt vatten - skulle skippat pulvret..)

Skigo10

Skigo10

Medlem

• Members
  • Pip
  • 63 inlägg

Jag gjorde som Snabber skriver dvs tog bort nippeln vid munstycket (har USWE), sen lindade och limmade jag en tunn bit av ett liggunderlag dels kring locket och dels kring munstycket, fungerade perfekt förra året, frös inte trots 10-12 minus. Använder dubbelhäftande kardborrband(flak) från ClasOlsson för att fästa slangen på bröstet, lätt att ta loss och sätta dit i farten, allt enligt bra tips från en tidigare tråd.

Rinner det inte ur slangen när du tagit bort nippeln? Fungerar det bra ska jag testa, har också USWE och den fryser jämnt tyvärr. Har löst det med slang och kardborre precis som du, blir mycket bra med dubbla fästpunkter!

Skålhamra

Skålhamra

Medlem

• Members
  • Pip
  • 122 inlägg

Nu blev jag inspirerad och beställde en sån här:

https://www.ebay.co....aBCXQ:rk:9:pf:0

Jag tänker mig att man kanske kan tejpa fast "padsen" lite längs med slangen och sedan trä på den isolerande ytterslang som följde med bältet. Sedan tänkte jag koppla ihop det med ett powerbank. Oklart hur mycket ström som går åt vid lägsta effekten dock...

Hur har det gått med detta? Har du fått ihop något?

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 240 inlägg

Inte ännu! Jag väntar spänt på paketet, ska komma senast sista januari säger de nu, vi får se. Hoppas bara det inte drar ut alltför mycket, jag vill ju kunna använda den en del innan vasan...

/Richard

snabben

snabben

Medlem

• Members
  • Pip
  • 240 inlägg

Igår kom den! Testade bara lite snabbt, men de blev varma iaf. Värmelapparna var ganska tunna så jag tror faktiskt att det ska gå bra att få in dem under ytterslangen. Jag tänker att två lappar får sitta längs slangen och tre får sitta mot påsen. Ska testa ordentligt i helgen! 

/Snabben

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 296 inlägg

Hörde i Vasapodden från Lager 157 att Coxa skulle komma med någon ny vätskelösning (bälte?) som skulle klara kyla bättre än de befintliga. Lite hemligt än så länge, men snart skulle den lanseras.

jonnyg

jonnyg

Medlem

• Members
  • Pip
  • 73 inlägg
Jag har en flaska Överstebrännvin i frysen, den fryser aldrig...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar