Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Sylvasst startflt p lngloppspremiren i Grnklitt

Norsk dubbel p Supersprinten i stersund

karna som ker Supersprinten i stersund

Trning: Fokus skidgng - stavgng - lghufs

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Varför är Fischer så dominanta?

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

MikaelBerglund

MikaelBerglund

Medlem

• Members
  • Pip
  • 132 inlägg

Har en upplevelse tvärtemot din. Mina Salomon Carbon Skate är betydligt nervösare än alla tre par Fischer jag har, som skiljer sig sinsemellan också efter hårdheten. Dock är frugans Madshus ännu nervösare, till skillnad mot sonens bergstabila Rossignol.

Mina s-lab skate är trygga, ännu tryggare är mina Madshus skate. De nervösaste jag testat är Rossignol. Tror det finns en viss varians för oss långt bak i leden  ^_^

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 692 inlägg
Undrar om det är dom individuella skidorna, åktekniken(bristen på den?) eller kanske bindningsplaceringen som ger så olika upplevelser?

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 310 inlägg
Ross är klart underskattade i sverige jämfört med t ex Finland där Ross har haft många landslagsåkare. Båda mina två par Ross är fantastiska, mycket tack var den skyhöga profilen de har olastade (speciellt C2). Nackdelen är att de därmed blir känsligare att trampa runt i svängar. Fischer upplever jag som skidvärldens volvo, pålitlig men ganska tråkig. Massmarknadsskidor för medelgoda sällanåkare utan något att jämföra med. Salomon har jag inte varit så nöjd med, men egentligen inte missnöjd heller. Har däremot två par riktigt bra madshus skidor. Har föresten också ett par terrasonic fällskidor i träningssyfte som är riktigt usla också. Yoko är inte dumma, speciellt deras vallningsfria (ej skin utan bättre variant).

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 358 inlägg

Ida Ingemarsdotter nämnde något om att de laborerat med bindningsplaceringen i sprinten för att få bättre bett i skäret inför upploppet. Undrar om de flyttat + eller - från 0-punkten ?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar