Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nya Fischerskidor lanseras


Lipbalem

Recommended Posts

https://skinord.wixsite.com/nerd

 

Vallningsbara sidor. Inte mycket annat, i stort sett lika skulle jag tro.

Vad skulle man vinna på att sätta glidvalla på utsidan av skidan? Skäret tar man ju med hjälp av kanten, men det är ju fortfarande undersidan som man glider på. 

 

När får vi se skateskidor med någon form av stålkant eller liknande? DET skulle potentiellt kunna göra skillnad på riktigt. ...eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Fischer hade väl detta med belag på sidorna nångång på 80-90-talet också, om jag inte minns fel...

Jo Fischer hade en klassisk modell i mitten på 80-talet där man dragit upp belaget på sidorna. Sen hade Fischers första modell av skateskidor (Fischer RCS Skating WM) någon slags tunn metallkant. Hade ett par som var väldigt sköna att åka på men som gled kopiöst dåligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Belag på sidorna är ju ingen nyhet...kanske är det ingen nyhet att jag inte minns märket heller? 

...eller har jag drömt?

 

Jobbade på sportaffär för 6 år sedan. Då tror jag att det var Völkl som lanserade en riktigt snabb utförskida som man även skulle valla sidorna på. Den var rätt cool, och sålde helt okej till dom som hade pengar. Hurvida den gick snabbare är högst oklart. I utförsåkning används den ytan visserligen mer än på längdskidorna. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...