Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bästa staven för 1500?


patflemming

Recommended Posts

Provade ett par triac 2.0 idag och kan väl säga att det är j...la skillnad jämfört mot mina skistart stavar i hm carbon. Vilken pendel, vilken styvhet. Whao!

 

Men, det finns ingen, typ ingen ÅF i hela Sverige som säljer triac 2.0 i längd 160 cm (eller över) och triac 3.0 tja den är för dyr helt enkelt.

 

Frågan är hur mkt "sämre" madshus nano carbon är? Kontrollremmen ska visst vara grym men hur är den i vikt, styvhet och pendel?

 

Mkt tacksam för alla svar och erfarenheter kring madshus nano carbon staven?

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört med Madshus Nano-stavarna i över 2 säsonger och är riktigt nöjd. Styva, lätta, bra pendel och sköna remmar.

Sålde precis ett par Triac 2.0 som jag spontanköpte men aldrig använde. Rädd att de skulle vara alldeles för sköra.. i de lopp jag ställer upp i (Vasan, seedningslopp, etc) är det ju alltid masstart och alltid knöigt som f*n, framförallt i början.

Pendeln är säkert aningen bättre på Triac än Madhus (det borde den ju vara med tanke på priset) men mina Madshus har klarat 2 Vasalopp och ett gäng övriga lopp utan problem, trots lite gruff (inga stora smällar såklart).

 

Ångrar dock att jag köpte lite för korta stavar så följer tråden med spänning, innan jag klickar hem ett par nya Madhus.. :)

 

Oneway har en modell som verkar trevlig för 1699kr, åsikter på den jämfört med Madhus?

https://www.skistart.com/swe/oneway-diamond-storm-10-c-it.html

Link to comment
Share on other sites

Lite info, köpte madshusstaven för 1699kr och vägde den hemma på köksvågen, 150g

Och då med 152,5cm. Min gamla pölderstav (swix)som jag köpte för två år sedan väger 167 g ( 147cm)

med stora trugan.

Madshusstaven är styvare, men tycker pölderstaven ändå har varit bra för det priset som jag gav,

Typ 1000kr.

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört med Madshus Nano-stavarna i över 2 säsonger och är riktigt nöjd. Styva, lätta, bra pendel och sköna remmar.

Sålde precis ett par Triac 2.0 som jag spontanköpte men aldrig använde. Rädd att de skulle vara alldeles för sköra.. i de lopp jag ställer upp i (Vasan, seedningslopp, etc) är det ju alltid masstart och alltid knöigt som f*n, framförallt i början.

Pendeln är säkert aningen bättre på Triac än Madhus (det borde den ju vara med tanke på priset) men mina Madshus har klarat 2 Vasalopp och ett gäng övriga lopp utan problem, trots lite gruff (inga stora smällar såklart).

 

Ångrar dock att jag köpte lite för korta stavar så följer tråden med spänning, innan jag klickar hem ett par nya Madhus.. :)

 

Oneway har en modell som verkar trevlig för 1699kr, åsikter på den jämfört med Madhus?

https://www.skistart.com/swe/oneway-diamond-storm-10-c-it.html

 

 

Hej!

 

Jag har både Madshus och Oneway staven du länkar till och jag tycker bäggge är väldigt likvärdiga. 

Jag skulle utan problem kunna åka med de som udda par.

 

Jag är ganska övertygad att Premio storm, är samma stav som den första premio HD, men omdöpt pga att den inte är deras toppstav längre.

 

Jag är lite mot strömmen och tycker att Oneway har det skönaste handtaget, plus att deras rem som sitter på premio storm inte kryper så förbaxxat på handryggen.

Link to comment
Share on other sites

 

Hej!

 

Jag har både Madshus och Oneway staven du länkar till och jag tycker bäggge är väldigt likvärdiga. 

Jag skulle utan problem kunna åka med de som udda par.

 

Jag är ganska övertygad att Premio storm, är samma stav som den första premio HD, men omdöpt pga att den inte är deras toppstav längre.

 

Jag är lite mot strömmen och tycker att Oneway har det skönaste handtaget, plus att deras rem som sitter på premio storm inte kryper så förbaxxat på handryggen.

 

Jag litar på dig! :) Köpte nya Madhus-stavar för 2 veckor sedan då jag ville ha lite längre stavar, bröt den ena i dagens tävling i Borås.. tyvärr är den slut i rätt längd på Skistart så det fick bli ett par Oneway, ska bli kul att testa.

 

Tips: Skistart kör 25% på stavar nu vilket tydligen även gäller på redan nedsänkta priser.

Link to comment
Share on other sites

Noterade också skistarts stavrea. Mer eller mindre varje stav är redan "sänkt" 30-60%. Hittade knappt något som man ens kunde använda koden på. Så trött på ordinarie pris-reor när man inte använder sig utav ordinarie priser. Måste ju frustrera kunder mer än vad det säljer. Ser mycket hellre 5-15% på ALLT. Sportamore är en annan stor butik som håller på och skickar ut om reor hela tiden som alltid endast gäller på ordinarie pris, trots att nästan allt redan är sänkt ordentligt. Och hittar du något så är det ju tillverkarens rekommendationspris eller vad det kallas och därmed tokdyrt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...