Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Marcialonga 2019


MattaP

Recommended Posts

Grymt roligt lopp! Att åka skidor i en inramning av alper och genom alpbyar var en upplevelse. Inga köer alls till starten trots 7500 deltagare. Starten var en fröjd och jag tror inte man hade tjänat så mycket på att försöka komma först i sin fålla.

 

Om startproceduren fungerar lika bra på öppet spår så tror jag att det kommer bli en bra lösning även där.

 

Första gången jag körde ovallat och det gick över förväntan. Hade väldigt bra glid och kunde köra i spåren på tillbakavägen när väldigt många stod bredvid och stakade. Det var rätt löst i botten på spåren så jag gissar att fästvallan bromsade en del.  En hel del saxbackar fulla med socker som var rätt jobbiga utan fäste under skidorna i täta köer. Första milen var det svårt att komma om men sen släppte det och det gick att kryssa sig fram. Kom in topp 1000 så det borde betyda att jag får starta i led 3 om man kör ML nästa år?

Link to comment
Share on other sites

Grymt roligt lopp! Att åka skidor i en inramning av alper och genom alpbyar var en upplevelse. Inga köer alls till starten trots 7500 deltagare. Starten var en fröjd och jag tror inte man hade tjänat så mycket på att försöka komma först i sin fålla.

 

Om startproceduren fungerar lika bra på öppet spår så tror jag att det kommer bli en bra lösning även där.

 

Första gången jag körde ovallat och det gick över förväntan. Hade väldigt bra glid och kunde köra i spåren på tillbakavägen när väldigt många stod bredvid och stakade. Det var rätt löst i botten på spåren så jag gissar att fästvallan bromsade en del. En hel del saxbackar fulla med socker som var rätt jobbiga utan fäste under skidorna i täta köer. Första milen var det svårt att komma om men sen släppte det och det gick att kryssa sig fram. Kom in topp 1000 så det borde betyda att jag får starta i led 3 om man kör ML nästa år?

Grymt!

Vilka hårdingar det finns här på forat! : )

Själv laddar jag för att kunna hålla mig vaken under superbowl.

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Instämmer med tidigare talare. Riktigt skoj lopp, inte alls lika hetsigt som VL. Startade i 5an 8:15, Stod rätt långt fram i fållan men ingen hets och starten var lugn. Hade lagt Rode Super Extra som fästvalla och hade bra bett i backarna, fast jag diagonalade inte många gånger första 2 milen, trodde nog det skulle vara backigare. Hade riktigtfint glid också, gled förbi många stakåkare. Sen var det lättkört, stod rätt mkt mellan spåren efter halva loppet. Stannade innan sista backen och kletade på ett lager röd burk utan att klossa. Bra grepp hela vägen upp men jag orkade inte diagonala hela vägen utan fick saxa lite. I mål på 4:12 (plats 816). Riktigt nöjd med det, hade krafter kvar och kände mig inte alls lika slutkörd som efter Vasan. Vettetusan om det blir nåt mer VL på ett tag :-/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...