Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Bergebo Ski Marathon 10/2


Haraldsson

Recommended Posts

Spännande lopp, någon som vet hur många som är anmälda?

 

Bara det inte blir 0 grader och snöfall, +grader och lite regn känns helt ok.

Det lugnar vallanojjan en del...

Över 150 anmälda skriver de på Facebook idag så det är väl skapligt.

Lite partisk då det är hemmaplan för mig men jag tycker det är ett väldigt fint lopp. Klart mer kupering än de flesta långloppen skulle jag säga (beroende lite på bansträckning såklart men jag antar att det blir nåt liknande som i fjol).

Lite svårt att sia nu men skulle rekommendera större trugor generellt. Stor del av banan går i skoterpreppade spår.

Link to comment
Share on other sites

Stavfäs

Hur var stavfästet? Vill helst inte knäcka mina nya fina asdyra kv+ stavar. Sjönk igenom med de största trugorna efter Igeltjärnsvägen i måndags.

Stavfästet var bra, på vägarna och eljusspår blir det inte bättre. Lite löst i ytterkant på myrarna.

Link to comment
Share on other sites

Hur vallar ni fäste med dagens prognoser? Dvs plussidan från lörd lunch och ca +2 och regn på sön fm. Bergebo någon grad kallare än Borlänge på yr (högre upp)? 

Tejp  :) eller klister för min del. Undra när de lägger upp spårkarta och profil så man vet hur kuperat det blir så man kan åka dit och provköra några varv? Brukar vara rätt kuperat, orkar nog inte med blanka skidor. Blir efteranmälan för min del. Då får Domnarvets GOIF lite mer bidrag också.

Link to comment
Share on other sites

Sprutar inte ut info direkt men med tanke på vad som står i deras PM så verkar det bli samma bana som förra året. Jag fick då 600 höjdmeter på klockan. Känns kanske lite i underkant? Det var dock kallt, kärvt och slitigt förra året vad jag minns. Jag vet då att jag absolut inte åker utan fäste.

Link to comment
Share on other sites

Åkte banan igår , 0 grader på stadion. Funkade bra med Swix V45, lite tjyvsläpp kring stadion men slapp underfrysning på höjderna. Snöförhållandena brukar inte skilja så mycket mellan lägsta och högsta punkt. Dock konstsnö på stadion, testa skidorna på vägen.

Bitvis mycket mjukt stavfäste trots stora SkiGo trugor.

 

Skickat från min S41 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...