Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppets behållning


Volevodin

Recommended Posts

Hahaha. Har aldrig funderat på vad uttrycket "smaken är som.." kommer ifrån. Nu vet jag. :)

 

Jag glömde den iskalla mjölken vid målgång.

En varm kopp kaffe och en smarrig bulle skulle sitta gött som belöning för att man betalat 1700 kr för ett par muggar blåbärssoppa.

En liten medalj hade uppskattats bättre än ett diplom med en barnteckning. Men man får väl försöka bli snabbare...

Håller inte med. Medaljen betyder något bara i det ögonblick, som den lämnas över, sen riskerar den att falla i glömska bland alla andra medaljer som ligger och  skräpar i lådor. Det som betyder något för mig är åkprofilerna, man kan ta fram dem och jämföra år från år och även minnas en del från olika lopp.

Link to comment
Share on other sites

Endast ett genomfört lopp per år får räknas.

Veteran är häftigt... respekt

Korrekt. Trots att jag genomfört 68 lopp har jag det "bara" 45 olika år. Så med Veteranklubbens sätt att räkna är jag "bara" 150 % Veteran medan jag totalt sett är mer än dubbel Veteran. Men nu börjar tiderna att bli allt sämre men jag hoppas ändå att klara ytterligare några lopp.

Link to comment
Share on other sites

Håller inte med. Medaljen betyder något bara i det ögonblick, som den lämnas över, sen riskerar den att falla i glömska bland alla andra medaljer som ligger och  skräpar i lådor. Det som betyder något för mig är åkprofilerna, man kan ta fram dem och jämföra år från år och även minnas en del från olika lopp.

det är därför man bara ska åka en gång,,,,,, då är medaljen mer värdefull:):)

Link to comment
Share on other sites

Tror det var 2013 som jag tog min första medalj. Grejen i detta var att jag gick i mål samtidigt som min pappa. Han inspirerade mig när jag var i yngre tonåren. Efter slutat spelat hockey 2006 började jag snegla mot Vasaloppet med ambition att ta mig runt. Jag skulle kunna rabbla 100 anledningar till att köra Vasan. Men allt kokar ner i alla möten med skidåkare man möter. En handfull av dessa har blivit ens vänner. 

 

Efter målgång tycker jag det är skönt att borsta tänder innan dusch, men varför inte unna sig en smarrig korv efter målgång!? Finns mycket man kan utveckla även efter själva loppet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...