Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skejtlopp


NiclasS

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Vet någon om det finns något riktigt långt skejtlopp i Europa?

Hur långt ska det vara? Räcker 9mil finns Saami ski race strax utanför Sveriges gränser längst upp i norr över Finnmarksvidda från finska Hetta till norska Kautokeino. Lite kortare sträckor men etapplopp med 6mil måndag, 5mil onsdag och 8mil på fredag finns i nästan samma trakter under Laponia Ski Week i Muonio, Finland.

Ganska många höjdmeter och fin fjällnatur ingår.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att intervallstart är tråkigt. Att åka runt ensam i kamp mot klockan ger mig ingenting, det kan man ju lika gärna göra på träning. Det roliga med lopp är ju att åka man mot man, ligga i klungor, kämpa sig ifatt, åka om, bli omåkt och haka på o s v. Dessutom är ju loppen alltid så korta, jag trivs bättre på längre distanser.

 

Jag kan inte annat än hålla med. 

...jag tvivlar starkt på att exempelvis Stockholm Marathon eller Midnattsloppet (eller Vasaloppet för den delen), skulle vara speciellt populära tävlingar om de arrangerades med intervallstart. 

Link to comment
Share on other sites

 

Jag kan inte annat än hålla med. 

...jag tvivlar starkt på att exempelvis Stockholm Marathon eller Midnattsloppet (eller Vasaloppet för den delen), skulle vara speciellt populära tävlingar om de arrangerades med intervallstart. 

 

Lite segt för funktionärerna om Vasaloppet skulle gå med intervallstart eftersom det skulle ta mer än 5 dygn att få iväg alla åkare... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...