Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Fischer RC7 slut? Vad välja?


Anl

Recommended Posts

Har nu provat med dubbla överdrag vid temp under -15. inhandlade el sockar i veckan då funkade det ok i -10 med alpinas tunna överdrag och sockarna. Har ett par ECL också , ännu jävligare är dom. Skulle helt klart titta på nån Salomon, de verkar betydligt varmare.

Link to comment
Share on other sites

Köpte ett par RC7 av fjolårets modell, höll i fyra mil innan sulan släppte fram

Trist. Mina har gått 100+, och sulorna är i gott skick. Men de har spruckit lite i små veck i ytterskon i framfoten, och där läcker det in vatten om det är lite fuktigt ute. Kan förstås silvertejpa, men det känns som att de är på väg att bli degraderade till rullskidåkning i skitväder (med silvertejpen då ...)

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att rc7 finns kvar men att fischer bara har bytt namn på den (deras mer fodrade racepjäxa). Tror att pjäxan som tidigare hette rc7 numera heter RCS

https://www.skistart.com/swe/vinter/langdskidor/pjaxor/fischer-rcs-classic-pjaxa.html

Men kolla med din favorithandlare så jag inte är ute och cyklar... Sen är det ju inte säkert att du tycker lika bra om den efter uppdateringarna som dom gör år för år. Så jag rekommenderar att se till att prova inna du köper. Jag har fortfarande inte förlåtit Saucony för att dom förändrade passformen på mina favoritlöparskor för massor med år sedan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...