Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Sylvasst startflt p lngloppspremiren i Grnklitt

Norsk dubbel p Supersprinten i stersund

karna som ker Supersprinten i stersund

Trning: Fokus skidgng - stavgng - lghufs

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

VM i Seefeld

• Vänligen logga in för att kunna svara
134 svar till detta ämne

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

Det som skulle kunna tolkas som en liten taktisk miss från Frida på toppen av sista backen tolkar jag som att hon plötsligt insåg att det skulle vara snyggt att få med sig en medalj av varje valör från sitt första mästerskap.

Det är ju liksom snyggare, både på bild och i prisskåpet. 
:D 

Otroligt väl genomfört lopp. 

Även kul för Flugan med ännu en pallplats. 
Johaug går det inte att göra någonting åt på en sådan här bana.

Bara att lyfta på hatten!

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

Det som blir spännande att se i morgon är om Norge kommer att plocka SAMTLIGA individuella medaljer i hela mästerskapet.  :P 

Rättelse: GULDmedaljer, menar jag.

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

Turnamic-systemet skördar nya offer. 
I dag var det Ebba som fick dagen förstörd.
Så synd.
Oerhört dålig reklam för Fischer. 

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 311 inlägg

Det som blir spännande att se i morgon är om Norge kommer att plocka SAMTLIGA individuella medaljer i hela mästerskapet.  :P

GULDmedaljer menar du kanske? För medaljer har ju även andra nationer tagit. Tråkigt är det i viket fall som helst. Det lutar väl åt att Norge tar alla guld, utom de två som Sverige har lyckats knipa.

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 562 inlägg

Turnamic-systemet skördar nya offer. 
I dag var det Ebba som fick dagen förstörd.
Så synd.
Oerhört dålig reklam för Fischer. 

Verkligen! Hon var 11 sekunder långsammare än Diggins på att byta skida. (Tror jag kommentatorn sa) 

ÖSM13 - 7:08.  ÖSM16 - 5:24 (plac 146). VL 17 - 6:08 

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

GULDmedaljer menar du kanske? För medaljer har ju även andra nationer tagit. Tråkigt är det i viket fall som helst. Det lutar väl åt att Norge tar alla guld, utom de två som Sverige har lyckats knipa.

Tack. Ja, precis så menade jag.  :rolleyes:

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 365 inlägg

Frågan är om inte Kalla gjorde sitt bästa 3-milslopp i ett mästerskap, kan inte komma ihåg att hon haft bättre placering tidigare.

Jag ger henne ett + för dagens lopp. :)

OlaM

OlaM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 437 inlägg

Norge går all-in för vinteridrott. Sverige är imponerande bra i icke vinteridrotter, trots det nordliga läget.

Ex. Norge har inte vunnit ett enda guld på 33 st Inomhus-EM i friidrott. Sverige har vunnit så många att jag inte orkar räkna dem ...

Glömde att vi är meget bra på ishockey. :-)

Da kan vi oppdatere denne posten med 2 norske gull, 400 m til Warholm og 3000 m til Jakob Ingebrigtsen. :)

Norsk turist og sofagris

apotekarnes

apotekarnes

Ny medlem

• Members
  • 1 inlägg

Da kan vi oppdatere denne posten med 2 norske gull, 400 m til Warholm og 3000 m til Jakob Ingebrigtsen. :)

Kul! Men jag är ganska säker på att det finns något annat forum som passar bättre för friidrottsresultat...

Analytic

Analytic

Medlem

• Members
  • Pip
  • 13 inlägg

Bara att lyfta på hatten och gratulera! ... :-)

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

Så var mästerskapen över för den här gången. 
En riktigt stabil insats av alla de svenska herrarna sista dagen. Bättre än godkänt! 

I övrigt ett rätt ointressant lopp trots Holunds heroiska utbrytning. Hade det varit en åkare från något annat land hade man så klart suttit på nålar hela resan. Men nu var det tyvärr svårt att känna någonting över huvud taget.  :( 
Men det är klart att man gläds för Holund som tog chansen när han äntligen fick den. Starkt! 

Man är nu tämligen resignerad efter ett mästerskap där en nation tar samtliga guldmedaljer på herrsidan. 
Samtidigt plockar norska åkare alla tre pallplatser i Vasaloppet (av de 15 främsta är 13 från Norge!!!).  :o  

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

Nästa år händer det i längdskidsammanhang fullständigt unika att det INTE är något mästerskap.  :lol: 
Det ska bli spännande att se vad som händer. Jag ser redan fram emot TDS!  :)

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 inlägg
Vet att många här inte kommer att hålla med mig. Jag tycker att teamkörningen är tråkig. Jag kan förstå att det görs, men att det inte är "riktig" tävling ändå in i mål gillas inte av mig.

Hoppskate

Hoppskate

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 503 inlägg

Vet att många här inte kommer att hålla med mig. Jag tycker att teamkörningen är tråkig. Jag kan förstå att det görs, men att det inte är "riktig" tävling ändå in i mål gillas inte av mig.

Jag har full förståelse för team-körningen i långloppen. 
Men i världscupen, VM och OS så tycker jag att det är obegripligt! 

Marcus Hellner uttryckte det bra efter skiathlonen i Vancouver 2010, när Johan Olsson ryckte och de övriga gick upp och bromsade (jag parafraserar). 
"när vi låg där och bromsade tänkte jag, "vad tusan håller jag på med? alla dessa tusentals träningstimmar för att medvetet låta någon annan vinna!""

Det måste kännas jättekonstigt för åkarna, vi TV-tittare betraktar ju dem ibland som ett lag, men i själva verket är de ju varandras största konkurrenter. 

OlaM

OlaM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 437 inlägg

Det er fordi de er et lag. De hjelper hverandre på trening, de heier på hverandre, de støtter hverandre. Hvis du ser at alle hjelper den ene i brudd, da vet du at de kommer til å hjelpe deg den gangen du er i brudd. Hvis man er et gjeng individer som tilfeldigvis deler drakt og budsjett, da kommer man ikke like langt. Til og med russerne, som har fått mye kritikk for manglende lagtaktikk, klarte å vise tendenser. De kjørte sammen forbi skibyttet, Bolle gikk og Spitsov og Melnichenko forsøkte bremse.

At Holunds tre mil lange brudd holdt var fantastisk. Det var, om man våger si det, Olssonsk.

Og bra av Calle og Jens. Danne var jo med en god stund også. Jeg tenkte at Jens skulle falle litt lenger tilbake på slutten, det ble en ny tiende plass som ikke helt reflekterer innsatsen. Han var jo reellt med i bronsekampen nesten hele vegen inn.

Norsk turist og sofagris

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar