Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Stina Nilsson och Anna Dyvik trnar med herrlandslaget i Idre

Silver p Terrrng-SM fr Moa Lundgren

Video: Landslagskarna kar farten

Imponerande lpning av Johaug och Tnseth

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Seedning

• Vänligen logga in för att kunna svara
23 svar till detta ämne

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 368 inlägg

Jag har en fråga angående seedning till skidforums breda expertis. Jag åkte ett seedningslopp för flera veckor sedan som automagiskt ska rapportera in seedningsresultatet för Vasaloppet. Jag kom till SL7, detta har dock inte skett för min del, jag står fortfarande kvar i VL10. 

Jag har mailat vasaloppet i slutet av förra veckan, men inte fått något svar än. Jag har förståelse för att de har mycket att göra, även om det är ett litet onödigt orosmoment som förstagångsåkare.. Det står på Vasaloppets hemsida att seedning kan göras på plats på Vasalopps-mässan. Min fråga är om det finns någon risk överhuvudtaget att seeda sig på plats. Finns det risk att startledet är fullt? Att dom inte hinner med? Är det smidigt? Det fanns väldigt lite information på Vasaloppets hemsida.

Ring upp dem så fixar dem det. Jag hade samma läge men det löste sig smidigt.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 911 inlägg
Om du har resultaten på din sida så lär det fungera att ställa dig i seedningskön, har aldrig misslyckats för mig och har inte heller hört om problem.
Men ring om du hinner kan bli en del kö, skönt att veta innan man kommer dit

E.Finnskog

E.Finnskog

Ny medlem

• Members
  • 5 inlägg

Observerar att det varit en del diskussioner gällande seedningen på Tranemo Midnight Ski Marathon. Verkar som att Vasaloppet har tänkt om gällande seedningen nu. 

SlaB

SlaB

Medlem

• Members
  • Pip
  • 262 inlägg

Precis som jag misstänkte och skrev så har den ändrats. Förra var ganska bisarr !

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar