Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sjukdomsnojja inför VL


PumpenDanne

Recommended Posts

Veckan då man absolut inte får bli sjuk är kommen.

Jag har aldrig varit särskilt nojjig tidigare år. Men i år är det väldigt påtagligt. Har aldrig tvättat händerna så mycket jag gör nu. Och jag stoppar i mig allt som skall vara bra för immunförsvaret. Och det är knappt jag vågar pussa på mina småsnoriga barn....

 

Någon mer som känner igen sig? :-)

Link to comment
Share on other sites

Har tränat och förberett mer än någonsin till den här säsongen vilket innebär mer noja. Skidval och sjukdom är det som oroar. Tänker på att tvätta händerna mer och inte gå och klämma på för mycket saker utan handskar. Äta nyttigt och kanske komplettera med någon vitamintablett per dag. Och bara ett par lugna träningspass under veckan.
Link to comment
Share on other sites

Självklart kör jag handsprit med mig denna veckan. Förra året spritade jag t o m tangentborden i kontorslandskapet.

Funderar på att köpa en coldzyme i förebyggande syfte och jobba hemifrån resten av veckan. Hade en dunderförkylning för en dryg vecka sen som fortfarande rosslar lite.

 

Man blir otroligt lyhörd för hostningar och rossel denna veckan. Många sjuka nu..

Link to comment
Share on other sites

Vi är många nu som har det lågintensiva, långdragna viruset med lite hes hals och lätt snuva. Annars frisk känsla. Pulsen normal. För mig tredje veckan. 

 

Åka ändå? Göra som Ebba?

Ja verkligen drygt... jag avvaktar till på lördag och bestämmer mig då. Blir jag inte sämre så kör jag ändå, men med handbromsen i

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...