Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kontrollrem


Kim

Recommended Posts

Kört Swix PRO Fit rem 2 säsonger. Oftast inget problem nen ibland vid längre lopp där jag går ta i väldigt mycket så får jag ont i höger hand. Inne i handen, känns det som en nerv är klämd. Efter loppet när man knyter/ öppnar upp näven smärtar det till och strålar ut i Lill och Ring fingret.

 

Vad beror detta på?[emoji848]

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det är lite olika var olika remmar trycker. Storlek, grad av slitage, modell, fabrikat och hur hårt man drar åt remmen spelar in. Prova en annan rem. Jag har bara använt Swix, Skistarts egen och Madshus. Jag har fastnat för Madshus som verkar vara vanliga hos många. De verkar också vara slutsålda på många ställen då jag tänkte prova medium istället för large som jag har nu men inte hittar några. De swixremmar jag använt slits snabbt vilket gör att anliggningsytan minskar och ger blåsor och obehag.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lånar tråden.

Var kan man man köpa Madshus kontrollremmar? Någon som vet? Verkar vara slut överallt...

Storlek medium.

De är slut mer eller mindre överallt, ja. Har letat som en galning. Hittade massvis med XS på Alewalds i Stockholm. Antagligen kommer det in nya till sommarens rullskidsäsong eller till hösten. Man kan lägga mejlbevakning på exempelvis Skistart eller Pölder och få notis om när det finns i lager igen. 

Link to comment
Share on other sites

De är slut mer eller mindre överallt, ja. Har letat som en galning. Hittade massvis med XS på Alewalds i Stockholm. Antagligen kommer det in nya till sommarens rullskidsäsong eller till hösten. Man kan lägga mejlbevakning på exempelvis Skistart eller Pölder och få notis om när det finns i lager igen.

 

Jag har försökt köpa ett par medium i vinter. Slut överallt där också. Senast på vasaloppsmässan. "sista paret gick för en halvtimme sedan". Jag har två par large som nog håller tills de tillverkat nya.

På xxl barkarby hade de i söndags ett par swix comfort (med röd plasthake) för 20 kr i fyndlådan. Två par för 100kr.

Om någon nu använder såna. De kostar över 300 kr i vissa nätbutiker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...