Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Frida Karlsson sex sekunder fre Charlotte Kalla i premiren

Burman vinnare fre Hggstrm i Gllivare

Fanny Axelsson och Daniel Duhlbo - Vasaloppets kranskulla och kransmas

Stina Nilsson str ver Gllivare!

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Anmälan VL 2020 (sammanfogad tråd)

• Vänligen logga in för att kunna svara
80 svar till detta ämne

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 456 inlägg
Verkar som att de har breddat rejält antalet personer som har förtur.

"Säkra din plats före alla andra till Vasaloppets vintervecka 2020

En nyhet för dig som gått i mål under 2019 är att du har förtur att anmäla dig till Vasaloppets vintervecka 2020 redan från tisdag den 12 mars.
Du kan därmed anmäla dig till valfritt lopp ett par dagar innan vi släpper platserna till övriga. Du har möjlighet att bland annat säkra din plats i den 96:e upplagan av Vasaloppet ett par dagar innan det, med stor sannolikhet, blir fullbokat.

Förtursanmälan - där du kan säkra din plats.
När: Från tisdag 12 mars kl. 09.00 till torsdag 14 mars kl. 23.59. "

Dessutom har man breddat definitionen av Lojala deltagare

"Lojala deltagare
Alla som genomfört tre individuella lopp under Vasaloppets vintervecka och Vasaloppets sommarvecka de senaste sex åren (2014–2019) ingår i vår lojala grupp. Lojala deltagare har förtur och kan anmäla sig till loppen i Vasaloppets vintervecka 2020 från tisdag den 12 mars kl. 09.00 till torsdag den 14 mars kl. 23.59."

Rolv

Rolv

Medlem

• Members
  • Pip
  • 460 inlägg
Det är ju något som inte stämmer. De lojala har ju ingen fördel jämt emot den första gruppen (de som åkte i år) enligt exemplet ovan.
Är verkligen de som bara har åkt i år garanterade plats?!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lmlhaha

Lmlhaha

Medlem

• Members
  • Pip
  • 143 inlägg

Jag tror inte det blir sånt krig om platserna i år. Snabb snittsluttid uppvisar ju stark korrelation med hur snabbt platserna tar slut. Tog det inte någon vecka att sälja slut efter 2015?

Per Gu

Per Gu

Medlem

• Members
  • Pip
  • 182 inlägg
90 sekunder tog det 2016 innan platserna var slut.

tombom

tombom

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg

Det är ju något som inte stämmer. De lojala har ju ingen fördel jämt emot den första gruppen (de som åkte i år) enligt exemplet ovan.
Är verkligen de som bara har åkt i år garanterade plats?!

Vad spelar det för roll för de lojala om även övriga från årets lopp också garanteras plats? Skillnaden är väl att man i lojalitetsprogrammet kan hoppa över något år (upp till 3 de senaste 6 åren) och ändå vara garanterad plats till kommande Vasalopp.

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 409 inlägg
Om det stämmer att hälften av alla startande i VL är förstagångsåkare så lär ändå inte det nya systemet riskera att de "lojala" blir utan startplats.

Falken86

Falken86

Medlem

• Members
  • Pip
  • 203 inlägg

Intresset börjar dala. De känner väl att de måste börja hitta på nya lösningar för att fylla upp loppen.

MrT

MrT

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 557 inlägg

Intresset börjar dala. De känner väl att de måste börja hitta på nya lösningar för att fylla upp loppen.

Precis, det är inte alls samma tryck på anmälan längre. Förra våren när de släppte startplatser till loppet gick det fortfarande att anmäla sig 1 timme efter att anmälan öppnades.

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 723 inlägg

Jag har åkt något av loppen under veckan sedan 1996, men inte det "riktiga" sedan 2010. Äntligen klassas jag som lojal :)

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 251 inlägg
Trycket när platserna släpps har ju minskat eftersom de lojala redan köpt plats när anmälan öppnas. Tror det finns ett visst revanschbehov hos många efter årets misärlopp. Självklart är jag dum nog att hänga på låset .

Rolv

Rolv

Medlem

• Members
  • Pip
  • 460 inlägg

Vad spelar det för roll för de lojala om även övriga från årets lopp också garanteras plats? Skillnaden är väl att man i lojalitetsprogrammet kan hoppa över något år (upp till 3 de senaste 6 åren) och ändå vara garanterad plats till kommande Vasalopp.

Så kan det givetvis vara. Tänkte inte i de banorna. Tänkte bara på vilka som hade förtur och inte...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 564 inlägg

Det spelar inte så stor roll, vill du åka Vasaloppet på rätt söndag så kan du. Det finns alltid biljetter till salu, ju närmare start desto billigare. 

ÖSM13 - 7:08.  ÖSM16 - 5:24 (plac 146). VL 17 - 6:08 

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 456 inlägg
jag loggade in kl 08:58. Lyckades ta mej fram till det steget när man skulle kryssa i om man ville ha Enervit-langning osv, sedan kraschade systemet. Provade att ladda om sidan x antal gånger. Öppnade sedan ett nytt fönster i webbläsaren. Gick inte att logga in först men när jag laddat om inloggningssidan några gånger så kom jag in igen. Fick då meddelandet att VL är fulltecknat (kl 09:13). Det första webbläsarfönstret går det fortfarande inte att komma vidare i.

Zyver

Zyver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Vad är de som händer?
Här ska man räknas som en ”lojal” åkare å kunna anmäla sej i lugn och ro och istället är det fullkomligt kaos och nu påstås Vasaloppet vara fulltecknat och jag han inte med?
Andra som har problem?

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 920 inlägg
Sidan kraschad, jag kommer ingenstans men är inte orolig

Zyver

Zyver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Va fan ör det här? ”Lojala” åkare får ju ingen chans alls, fulltecknat redan.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 920 inlägg
Hoppas att det inte är fulltecknat än , men om så vore är det ju ändå bara en möjlighet att få billigare startplats eftersom begagnat ska vara billigare?

Zyver

Zyver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Jag har iaf fått upp att det är fulltecknat.

malaka

malaka

Ny medlem

• Members
  • 7 inlägg

Och jag kunde logga in och boka redan vid typ 8:50! Var det inte kl 9 det skulle öppna? Innebär det att inga platser släpps nästa vecka, eller att det var en egen "kvot" som släpptes idag?

Zyver

Zyver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Men det ”lojala” programmet är ju infört för att sånt här INTE ska hända. Här har ju Vasaloppet gjort bort sej fullkomligt.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar