Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Oskar Svrd och Optima Ski-gnget testar ny lgerort - Idre Fjll

Sveriges trupp till rullskidvrldscupen i Ryssland

Anton Karlsson diskades - Kasper Stadaas vinnare av Alliansloppet

Kasper Stadaas och Linn Smskar vann Alliansloppet

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Anmälan VL 2020 (sammanfogad tråd)

• Vänligen logga in för att kunna svara
80 svar till detta ämne

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 989 inlägg

Inte fullt ännu. 

"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

MrT

MrT

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 557 inlägg

Och jag kunde logga in och boka redan vid typ 8:50! Var det inte kl 9 det skulle öppna? Innebär det att inga platser släpps nästa vecka, eller att det var en egen "kvot" som släpptes idag?

Jag var inne 08:55 och anmälde mig till Halvvasan trots att anmälan för detta lopp öppnar klockan 10:00.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 899 inlägg
Visst har någon misslyckats och jag gissar att det svettas en del just nu...
Jag är fortfarande lugn dock.
Ännu har inget Vasalopp haft fullt på startgärdet...

Zyver

Zyver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Gravt misslyckas skulle jag säga, de räckte väll att du genomförde något lopp under ärets vecka för att få förtursanmälan, min arbetskamrat som bara åkte Halvvasan fick också förtur till Vasaloppet, det innebär att ca 66000 fick förtur till anmälan iår + alla som åkt 3 ggr de senaste 6 åren men inte åkte iår. Men vi säger runt 66000 iaf. Dom som inte åkte något iår eller inte har åkt 3 ggr dom senaste 6 åren alltså inte ens får chansen att anmäla sej?

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 406 inlägg
Du är placerad i kö. Tjohejsan. Kanske ska man testa med Birken istället?

Tiger

Tiger

Medlem

• Members
  • Pip
  • 71 inlägg

De hade otur när det tänkte. Det hade varit bättre om de hade släppt allt utom Vasaloppet och Tjejvasans tävlingsklass till årets deltagare och de två andra till de gammaldags lojala. Jag blev utkastad ur systemet efter att ha kommit fram till välja lopp, men jag tänkte ändå bara köra ÖSS så denna gången är jag bara upprörd å alla andras vägnar.

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 989 inlägg

Begreppet Snart är verkligen öppet för definition. 

"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

PetterM

PetterM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 56 inlägg
Ja vad säger man. Fiasko!!!

Vas

Vas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 21 inlägg

Vad var egentligen grejen med att alla som gått i mål 2019 erbjuds förtur? Borde väl vara 60000 st typ? Sedan alla som åkt minst 3 lopp under 2014-2019, hur många är det ? 

MartinCarlsson

MartinCarlsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 13 inlägg

Unfortunately, we have been experiencing technical issues with our registration services. We are working on a solution and we’ll open for registrations again on Wednesday March 13 at 09.00.

Vasaloppet is not fully booked yet. Welcome back!

VL:97, 08, 09, 11, 12, 16, 17, 18, 19

Mattila 97, KLL 09, MarciaLonga 09, Dolomitenlauf 09, Engadin 09, Jizerska 09, 10, 11, Gatineau 12, Muskoka 18

Ante-65

Ante-65

Ny medlem

• Members
  • 7 inlägg

Enligt Vasaloppets kansli har tekniska problem uppstått och Anmälan öppnar åter i morgon onsdag kl. 09.00

Zyver

Zyver

Medlem

• Members
  • Pip
  • 62 inlägg
Ja du kan ju inte räknas som ”lojal” när du genomfört 1 lopp och varför skulle de som åkt tex kortvasan iår helt plötsligt få förtur till riktiga Vasaloppet? Det måste ha blivit fel nånstans och jag förväntar mej både en ursäkt och att vi får chansen att anmäla oss om de nu skulle bli fullt innan vi hinner med.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 397 inlägg
"Dessvärre upplevde vi tekniska problem för anmälningarna vid öppning den 12 mars. Vi jobbar på problemet under dagen och öppnar för anmälningarna igen på onsdag 13 mars kl 09:00.

För närvarande är inga lopp fulltecknade. Välkomna igen!"

lustigt att jag fick beskedet att det var fulltecknat kl 09:13 idag..

Förändringen som gjorts innebär i praktiken att man har tagit bort all fördel av att vara "lojal" och att köandet framför datorn har förflyttats från en söndag till 2 vardagar. Anar ni hacket i Sveriges BNP... har riksbanken och konjunkturinstitutet höjd för detta ??

MartinCarlsson

MartinCarlsson

Medlem

• Members
  • Pip
  • 13 inlägg

Att de som åker Vasaloppet har förtur för nästa år bör inte ha så stor effekt. De antal lojala som har 3 av 6 och som inte åkte i år bör inte vara så många. Ca 4000 i Vasaloppet är förstagångsåkare. Alla andra har alltså åkt förut. Så den biten gör inte så stor skillnad. 

Det som är märkligt är om man man åka andra lopp och få förtur i anmälan till Vasaloppet. Då blir det förstås något helt annat och ingen är garanterad plats i föranmälan heller. Vi får se vad som händer i morgon. Hänger nog på låset före klockan 9.00.

VL:97, 08, 09, 11, 12, 16, 17, 18, 19

Mattila 97, KLL 09, MarciaLonga 09, Dolomitenlauf 09, Engadin 09, Jizerska 09, 10, 11, Gatineau 12, Muskoka 18

Vas

Vas

Medlem

• Members
  • Pip
  • 21 inlägg

Ja du kan ju inte räknas som ”lojal” när du genomfört 1 lopp och varför skulle de som åkt tex kortvasan iår helt plötsligt få förtur till riktiga Vasaloppet? Det måste ha blivit fel nånstans och jag förväntar mej både en ursäkt och att vi får chansen att anmäla oss om de nu skulle bli fullt innan vi hinner med.

Jo, jag tycker också det är märkligt att få förtur VL bara genom att ha åkt ex.vis Kortvasan... Ok att få förtur till Kortvasan om du har åkt Kortvasan men inte till något annat.

Vasa

Vasa

Veteran

• Moderators
  • 5 053 inlägg

Är det någon som har fått bekräftat att de är anmälda till Vasaloppet 2020? Betalning brukar väl inte tas i detta steg så frågan är om de rent avtalsmässigt kan göra en rokad angående förtursanmälan till imorgon och eventuellt kasta bort anmälningarna från de som inte ingick i det ursprungliga lojalitetsprogrammet eftersom det slutliga steget med betalning ej skett.

Låter oavsett som att seedningsgruppen har varit inblandad i denna brainstorming innan man släppte lös alla deltagare...

LFN

LFN

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 558 inlägg

Vänta och se vad som händer imorgon. Det är ju inte fullt i något lopp enligt uppgift på hemsidan. Är det omöjligt att få en plats för lojala åkare efter imorgon kan man vara upprörd, men chansen är stor att det inte finns något att oroa sig över. 

ÖSM13 - 7:08.  ÖSM16 - 5:24 (plac 146). VL 17 - 6:08 

Thorrez

Thorrez

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 366 inlägg

Bara konceptet att 40-50 tusen personer har "förtur" till 15800 platser säger väl allt.

Nytt försök i morgon...

malaka

malaka

Ny medlem

• Members
  • 4 inlägg

Japp, bokad och betald.

Är det någon som har fått bekräftat att de är anmälda till Vasaloppet 2020? Betalning brukar väl inte tas i detta steg så frågan är om de rent avtalsmässigt kan göra en rokad angående förtursanmälan till imorgon och eventuellt kasta bort anmälningarna från de som inte ingick i det ursprungliga lojalitetsprogrammet eftersom det slutliga steget med betalning ej skett.

Låter oavsett som att seedningsgruppen har varit inblandad i denna brainstorming innan man släppte lös alla deltagare...

Vasa

Vasa

Veteran

• Moderators
  • 5 053 inlägg

Japp, bokad och betald.

OK det blir intressant att följa. De har ju stor kassa så de kanske kan använda den till att köpa ut startplatser.  :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar