Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Bruksvallsloppet lovar skidpropaganda

Visma Ski Classics lanserar knsneutral ranking!

Vasaloppsnyhet infr 2020: Medalj till alla!

Viktor Thorn kmpar sig tillbaka efter tv ryggoperationer

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Anmälan VL 2020 (sammanfogad tråd)

• Vänligen logga in för att kunna svara
80 svar till detta ämne

Vasa

Vasa

Veteran

• Moderators
  • 5 069 inlägg

Bokning bekräftad

Produkt  Vasaloppet 2020
Summa  1790.00 SEK
Din anmälan har mottagits. Tack!

Björkis

Björkis

Ny medlem

• Members
  • 6 inlägg
Japp, klappat och klart.

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 251 inlägg

Bokat och  klart!

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 445 inlägg
08.58 igår var ingen bra tid att försöka anmäla sej. 08.55 idag gick bättre

MrT

MrT

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 557 inlägg

Haha förtur till alla...

Tänkte se hur långt jag kunde komma med en "tjuvanmälan" till VL men det blev backning direkt. Fick upp en röd ruta där det stod att endast lojala deltagare kunde anmäla sig och att "lojal" är du som genomfört minst 3 stycken 90 km skidlopp de senaste 6 åren.

-Det finns nog platser sparade till alla som är "lojala".

Raukpaus

Raukpaus

Ny medlem

• Members
  • 3 inlägg
Anmäld och betald. Jag är en av dem som bara åkt VL en gång, 2019, som blev förvånad över den förtur jag fick tillsammans med alla andra 66.000 som ingått i vinterveckan + cykelvasorna och lojalitetsbiljetterna? Vad händer om denna hajp och stress gör att biljetterna faktiskt tar slut innan Vasaloppet öppnar för övriga som inte har förtur (ungefär 4,000+ förstagångsåkare). Plus övriga optimister med 50 veckor kvar. Misstänker att detta år kommer sälja slut på rekordfart när de sista biljetterna släpps.

För den sakens skull så kommer det säkert ändå reas ut biljetter sista veckan på Blocket.

HW

HW

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 760 inlägg

Anmäld och betald. Jag är en av dem som bara åkt VL en gång, 2019, som blev förvånad över den förtur jag fick tillsammans med alla andra 66.000 som ingått i vinterveckan + cykelvasorna och lojalitetsbiljetterna? Vad händer om denna hajp och stress gör att biljetterna faktiskt tar slut innan Vasaloppet öppnar för övriga som inte har förtur (ungefär 4,000+ förstagångsåkare). Plus övriga optimister med 50 veckor kvar. Misstänker att detta år kommer sälja slut på rekordfart när de sista biljetterna släpps.

För den sakens skull så kommer det säkert ändå reas ut biljetter sista veckan på Blocket.

Du kan vara lugn. Alla har inte förtur :) Jag som åkte vasan 2015, 2016 samt nattvasan 2017 får ingen förtur. Förturen gäller bara individuella lopp så nattvasan räknas inte in.

Får köpa en plats i februari istället och spara in en tusenlapp :)

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 994 inlägg

Anmäld och betald. Skönt, stress nr 1 avklarad. 

"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

Slasko

Slasko

Medlem

• Members
  • Pip
  • 213 inlägg

Också anmäld. Kunde inte hålla mig. Högra flanken kommer nog att gå fortare nästa år :D  :D

elvisero

elvisero

Ny medlem

• Members
  • 9 inlägg

Anmäld! Någon som vet om man kan byta klubb i efterhand? Skulle vilja stödja någon lokal klubb men har inte bestämt vilken så jag reggade AXA igen.

PetterM

PetterM

Medlem

• Members
  • Pip
  • 68 inlägg

Anmäld! Någon som vet om man kan byta klubb i efterhand? Skulle vilja stödja någon lokal klubb men har inte bestämt vilken så jag reggade AXA igen.

Ja det kan man göra. Jag har gjort det för något år sedan.

Slasko

Slasko

Medlem

• Members
  • Pip
  • 213 inlägg

Yes, jag bytte till Falun Borlänge SK förra året. 

SlaB

SlaB

Medlem

• Members
  • Pip
  • 262 inlägg

Du kan vara lugn. Alla har inte förtur :) Jag som åkte vasan 2015, 2016 samt nattvasan 2017 får ingen förtur. Förturen gäller bara individuella lopp så nattvasan räknas inte in.

Får köpa en plats i februari istället och spara in en tusenlapp :)

Lite märkligt att förturen bara gäller om man gått i mål i år. Jag har själv fått 2 olika mail med att jag har förtur. Nog får alla plats till slut ändå. Men riktigt luddigt anser jag.

Son Of Wassberg

Son Of Wassberg

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 949 inlägg

Inget riktigt skejtlopp som vanligt. Mycket trist!

Vasa 2013

Vasa 2013

Medlem

• Members
  • Pip
  • 409 inlägg
Blev det fulltecknat redan eller finns det några startplatser kvar att jaga på söndag. Det kan ju inte finnas så många anmälningssugna kvar om nästan alla landets skidåkare ingick i "lojalitetsprogrammet" i år.
Jag hoppar över hysterin i år och inväntar inspiration till nästa säsong.

Tiger

Tiger

Medlem

• Members
  • Pip
  • 71 inlägg

Jag gissar att det är max 10000 platser uppbokade hittills (på VL) eftersom det var relativt uselt i år. 

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 994 inlägg

Alternativt ett relativt bra år för dem som åkte andra lopp i Vasaloppsveckan, var ju inte precis tungföre under de båda öppna spåren. 

Jag gissar att det är max 10000 platser uppbokade hittills (på VL) eftersom det var relativt uselt i år. 

"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

KMY

KMY

Medlem

• Members
  • Pip
  • 16 inlägg
Verkar fortfarande var möjligt att registrera sig för anmälan, så var troligtvis bara något tekniskt strul i tisdags som gjorde att det såg fullt ut..
Trenden på sistone att det tar längre tid för varje år innan det blir fullt ser ut att hålla i.

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 017 inlägg

Anmälde jobbet till Stafettvasan igår och det är fortfarande platser kvar till Vasaloppet. Trendbrott? #vågatestapuljestart

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Runningmind

Runningmind

Medlem

• Members
  • Pip
  • 27 inlägg

Köp biljett en vecka innan på blocket istället när 2-3000 får stora skälvan. Min biljett i år kostade 500 + 220 för byte. Känns alltid skönt att spara en tusing.......

Tidningen Vasaskuttaren är enligt mig inte värd 1100 kronor extra heller.

Vart sover du då?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar