Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anmälan VL 2020 (sammanfogad tråd)


MC Hammer

Recommended Posts

Anmälan till Vasaloppets vintervecka 2020

Anmälan för lojala deltagare är öppen 13–14 mars

 

Alla som genomfört minst tre individuella lopp under våra arrangemang de senaste sex åren (2014–2019) ingår i vår lojala grupp. Lojala deltagare har förtur och kan anmäla sig till loppen i Vasaloppets vintervecka 2020 från onsdag den 13 mars kl. 09.00 till torsdag den 14 mars kl. 24.00.

 

Står inget om att de som bara har kört ett lopp får anmäla sig vilket ju verkar vara fallet. Fast enligt denna text så kan man köra tre kortvasan och få förtur. (och läser man lite slarvigt kan man kanske tänka sig att det är ok att cykla eller springa också och därmed vara lojal för vinterveckan men så tror jag nog inte att det är menat) 

Förvirringen är total.

”sommar som vinter” står det på hemsidan så det gäller nog alla lopp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Köp biljett en vecka innan på blocket istället när 2-3000 får stora skälvan. Min biljett i år kostade 500 + 220 för byte. Känns alltid skönt att spara en tusing.......

 

Tidningen Vasaskuttaren är enligt mig inte värd 1100 kronor extra heller.

Ja nu "glömde" jag av att anmäla mig. men man vill ju sponsra Vasaloppet. Tycker arrangemanget är toppen förutom spåren på just Vasaloppen då :-) Alltid samma sörja år efter år för oss i led 5 och bakåt. Borde egentligen åka ÖS någongång, verkar ju nästan alltid vara betongspår då. Seedningsloppen börjar bli svindyra dom också.

Link to comment
Share on other sites

Och detta gick ut som info från de tre loppet jag åkte i år. 

 

Man blir ju irriterad över hur detta skötts i år. 

 

Säkra din plats före alla andra till Vasaloppets vintervecka 2020 En nyhet för dig som gått i mål under 2019 är att du har förtur att anmäla dig till Vasaloppets vintervecka 2020 redan från tisdag den 12 mars. 
Du kan därmed anmäla dig till valfritt lopp ett par dagar innan vi släpper platserna till övriga. Du har möjlighet att bland annat säkra din plats i den 96:e upplagan av Vasaloppet ett par dagar innan det, med stor sannolikhet, blir fullbokat.

Förtursanmälan - där du kan säkra din plats. 
När: Från tisdag 12 mars kl. 09.00 till torsdag 14 mars kl. 23.59. 
Hur: Anmäl dig på vasaloppet.se

Alla andra som inte åkt något lopp under Vasaloppets vintervecka eller ingår i Vasaloppets lojalitetsprogram får vänta till söndagen den 17 mars.
Link to comment
Share on other sites

Borde vara lugnt att få biljett någon av dagarna...

Men för att öka på irritationen lite.

En polare som ej gick i mål i årets VL fick mailen:

 

"...Hoppas du är en av dem som även vill vara med nästa år. Eftersom du inte fick uppleva målgången i Mora under årets lopp, så får du nu en liten förtur att anmäla dig innan vi öppnar anmälan för alla andra den 17 Mars. Det innebär att du har förtur till santliga lopp 2020..."

Link to comment
Share on other sites

Även om jag inte ser din bild och även jag tror att det kommer lösa sig med en plats blir jag irriterad på detta. Har sällan irriterat mig på Vasaloppet som arrangör, men detta fatala misslyckande från deras sida fick mig ikväll att skicka dem ett långt mejl. Bland annat behandlade detta det faktum att vem som helst kunde anmäla sig idag oberoende av om de ingick i det sk. Lojalitetsprogrammet eller åkt ett lopp i år eller ej.
Link to comment
Share on other sites

Haha förtur till alla...

 

Tänkte se hur långt jag kunde komma med en "tjuvanmälan" till VL men det blev backning direkt. Fick upp en röd ruta där det stod att endast lojala deltagare kunde anmäla sig och att "lojal" är du som genomfört minst 3 stycken 90 km skidlopp de senaste 6 åren.

-Det finns nog platser sparade till alla som är "lojala".

Link to comment
Share on other sites

Anmäld och betald. Jag är en av dem som bara åkt VL en gång, 2019, som blev förvånad över den förtur jag fick tillsammans med alla andra 66.000 som ingått i vinterveckan + cykelvasorna och lojalitetsbiljetterna? Vad händer om denna hajp och stress gör att biljetterna faktiskt tar slut innan Vasaloppet öppnar för övriga som inte har förtur (ungefär 4,000+ förstagångsåkare). Plus övriga optimister med 50 veckor kvar. Misstänker att detta år kommer sälja slut på rekordfart när de sista biljetterna släpps.

 

För den sakens skull så kommer det säkert ändå reas ut biljetter sista veckan på Blocket.

Link to comment
Share on other sites

Anmäld och betald. Jag är en av dem som bara åkt VL en gång, 2019, som blev förvånad över den förtur jag fick tillsammans med alla andra 66.000 som ingått i vinterveckan + cykelvasorna och lojalitetsbiljetterna? Vad händer om denna hajp och stress gör att biljetterna faktiskt tar slut innan Vasaloppet öppnar för övriga som inte har förtur (ungefär 4,000+ förstagångsåkare). Plus övriga optimister med 50 veckor kvar. Misstänker att detta år kommer sälja slut på rekordfart när de sista biljetterna släpps.

 

För den sakens skull så kommer det säkert ändå reas ut biljetter sista veckan på Blocket.

 

Du kan vara lugn. Alla har inte förtur :) Jag som åkte vasan 2015, 2016 samt nattvasan 2017 får ingen förtur. Förturen gäller bara individuella lopp så nattvasan räknas inte in.

Får köpa en plats i februari istället och spara in en tusenlapp :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan vara lugn. Alla har inte förtur :) Jag som åkte vasan 2015, 2016 samt nattvasan 2017 får ingen förtur. Förturen gäller bara individuella lopp så nattvasan räknas inte in.

Får köpa en plats i februari istället och spara in en tusenlapp :)

 

Lite märkligt att förturen bara gäller om man gått i mål i år. Jag har själv fått 2 olika mail med att jag har förtur. Nog får alla plats till slut ändå. Men riktigt luddigt anser jag.

Link to comment
Share on other sites

Blev det fulltecknat redan eller finns det några startplatser kvar att jaga på söndag. Det kan ju inte finnas så många anmälningssugna kvar om nästan alla landets skidåkare ingick i "lojalitetsprogrammet" i år.

Jag hoppar över hysterin i år och inväntar inspiration till nästa säsong.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...