Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anmälan VL 2020 (sammanfogad tråd)


MC Hammer

Recommended Posts

Verkar som att de har breddat rejält antalet personer som har förtur.

 

 

 

"Säkra din plats före alla andra till Vasaloppets vintervecka 2020

 

 

En nyhet för dig som gått i mål under 2019 är att du har förtur att anmäla dig till Vasaloppets vintervecka 2020 redan från tisdag den 12 mars.

Du kan därmed anmäla dig till valfritt lopp ett par dagar innan vi släpper platserna till övriga. Du har möjlighet att bland annat säkra din plats i den 96:e upplagan av Vasaloppet ett par dagar innan det, med stor sannolikhet, blir fullbokat.

 

Förtursanmälan - där du kan säkra din plats.

När: Från tisdag 12 mars kl. 09.00 till torsdag 14 mars kl. 23.59. "

 

Dessutom har man breddat definitionen av Lojala deltagare

 

"Lojala deltagare

Alla som genomfört tre individuella lopp under Vasaloppets vintervecka och Vasaloppets sommarvecka de senaste sex åren (2014–2019) ingår i vår lojala grupp. Lojala deltagare har förtur och kan anmäla sig till loppen i Vasaloppets vintervecka 2020 från tisdag den 12 mars kl. 09.00 till torsdag den 14 mars kl. 23.59."

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det är ju något som inte stämmer. De lojala har ju ingen fördel jämt emot den första gruppen (de som åkte i år) enligt exemplet ovan.

Är verkligen de som bara har åkt i år garanterade plats?!

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det är ju något som inte stämmer. De lojala har ju ingen fördel jämt emot den första gruppen (de som åkte i år) enligt exemplet ovan.

Är verkligen de som bara har åkt i år garanterade plats?!

Vad spelar det för roll för de lojala om även övriga från årets lopp också garanteras plats? Skillnaden är väl att man i lojalitetsprogrammet kan hoppa över något år (upp till 3 de senaste 6 åren) och ändå vara garanterad plats till kommande Vasalopp.

Link to comment
Share on other sites

Intresset börjar dala. De känner väl att de måste börja hitta på nya lösningar för att fylla upp loppen.

 

Precis, det är inte alls samma tryck på anmälan längre. Förra våren när de släppte startplatser till loppet gick det fortfarande att anmäla sig 1 timme efter att anmälan öppnades.

Link to comment
Share on other sites

Vad spelar det för roll för de lojala om även övriga från årets lopp också garanteras plats? Skillnaden är väl att man i lojalitetsprogrammet kan hoppa över något år (upp till 3 de senaste 6 åren) och ändå vara garanterad plats till kommande Vasalopp.

Så kan det givetvis vara. Tänkte inte i de banorna. Tänkte bara på vilka som hade förtur och inte...

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

jag loggade in kl 08:58. Lyckades ta mej fram till det steget när man skulle kryssa i om man ville ha Enervit-langning osv, sedan kraschade systemet. Provade att ladda om sidan x antal gånger. Öppnade sedan ett nytt fönster i webbläsaren. Gick inte att logga in först men när jag laddat om inloggningssidan några gånger så kom jag in igen. Fick då meddelandet att VL är fulltecknat (kl 09:13). Det första webbläsarfönstret går det fortfarande inte att komma vidare i.
Link to comment
Share on other sites

Och jag kunde logga in och boka redan vid typ 8:50! Var det inte kl 9 det skulle öppna? Innebär det att inga platser släpps nästa vecka, eller att det var en egen "kvot" som släpptes idag?

 

Jag var inne 08:55 och anmälde mig till Halvvasan trots att anmälan för detta lopp öppnar klockan 10:00.

Link to comment
Share on other sites

Gravt misslyckas skulle jag säga, de räckte väll att du genomförde något lopp under ärets vecka för att få förtursanmälan, min arbetskamrat som bara åkte Halvvasan fick också förtur till Vasaloppet, det innebär att ca 66000 fick förtur till anmälan iår + alla som åkt 3 ggr de senaste 6 åren men inte åkte iår. Men vi säger runt 66000 iaf. Dom som inte åkte något iår eller inte har åkt 3 ggr dom senaste 6 åren alltså inte ens får chansen att anmäla sej?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...