Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anmälan VL 2020 (sammanfogad tråd)


MC Hammer

Recommended Posts

De hade otur när det tänkte. Det hade varit bättre om de hade släppt allt utom Vasaloppet och Tjejvasans tävlingsklass till årets deltagare och de två andra till de gammaldags lojala. Jag blev utkastad ur systemet efter att ha kommit fram till välja lopp, men jag tänkte ändå bara köra ÖSS så denna gången är jag bara upprörd å alla andras vägnar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja du kan ju inte räknas som ”lojal” när du genomfört 1 lopp och varför skulle de som åkt tex kortvasan iår helt plötsligt få förtur till riktiga Vasaloppet? Det måste ha blivit fel nånstans och jag förväntar mej både en ursäkt och att vi får chansen att anmäla oss om de nu skulle bli fullt innan vi hinner med.
Link to comment
Share on other sites

"Dessvärre upplevde vi tekniska problem för anmälningarna vid öppning den 12 mars. Vi jobbar på problemet under dagen och öppnar för anmälningarna igen på onsdag 13 mars kl 09:00.

 

För närvarande är inga lopp fulltecknade. Välkomna igen!"

 

lustigt att jag fick beskedet att det var fulltecknat kl 09:13 idag..

 

Förändringen som gjorts innebär i praktiken att man har tagit bort all fördel av att vara "lojal" och att köandet framför datorn har förflyttats från en söndag till 2 vardagar. Anar ni hacket i Sveriges BNP... har riksbanken och konjunkturinstitutet höjd för detta ??

Link to comment
Share on other sites

Att de som åker Vasaloppet har förtur för nästa år bör inte ha så stor effekt. De antal lojala som har 3 av 6 och som inte åkte i år bör inte vara så många. Ca 4000 i Vasaloppet är förstagångsåkare. Alla andra har alltså åkt förut. Så den biten gör inte så stor skillnad. 

Det som är märkligt är om man man åka andra lopp och få förtur i anmälan till Vasaloppet. Då blir det förstås något helt annat och ingen är garanterad plats i föranmälan heller. Vi får se vad som händer i morgon. Hänger nog på låset före klockan 9.00.

Link to comment
Share on other sites

Ja du kan ju inte räknas som ”lojal” när du genomfört 1 lopp och varför skulle de som åkt tex kortvasan iår helt plötsligt få förtur till riktiga Vasaloppet? Det måste ha blivit fel nånstans och jag förväntar mej både en ursäkt och att vi får chansen att anmäla oss om de nu skulle bli fullt innan vi hinner med.

 

Jo, jag tycker också det är märkligt att få förtur VL bara genom att ha åkt ex.vis Kortvasan... Ok att få förtur till Kortvasan om du har åkt Kortvasan men inte till något annat.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har fått bekräftat att de är anmälda till Vasaloppet 2020? Betalning brukar väl inte tas i detta steg så frågan är om de rent avtalsmässigt kan göra en rokad angående förtursanmälan till imorgon och eventuellt kasta bort anmälningarna från de som inte ingick i det ursprungliga lojalitetsprogrammet eftersom det slutliga steget med betalning ej skett.

Låter oavsett som att seedningsgruppen har varit inblandad i denna brainstorming innan man släppte lös alla deltagare...

Link to comment
Share on other sites

Vänta och se vad som händer imorgon. Det är ju inte fullt i något lopp enligt uppgift på hemsidan. Är det omöjligt att få en plats för lojala åkare efter imorgon kan man vara upprörd, men chansen är stor att det inte finns något att oroa sig över. 

Link to comment
Share on other sites

Japp, bokad och betald.

Är det någon som har fått bekräftat att de är anmälda till Vasaloppet 2020? Betalning brukar väl inte tas i detta steg så frågan är om de rent avtalsmässigt kan göra en rokad angående förtursanmälan till imorgon och eventuellt kasta bort anmälningarna från de som inte ingick i det ursprungliga lojalitetsprogrammet eftersom det slutliga steget med betalning ej skett.

Låter oavsett som att seedningsgruppen har varit inblandad i denna brainstorming innan man släppte lös alla deltagare...

Link to comment
Share on other sites

Meningen har väl varit att man ska kunna anmäla sig i lugn och ro och ha flera dagar på sig? Jag upptäckte först nu att anmälan var öppen. Men är det så att man nu måste hänga på dörren imorn vid 9? Eller vad de nu bestämmer sig för. Är det helt bekräftat att alla 2019 års deltagare i vinterveckan får anmäla sig till VL nu som lojal? Eller vart det bara knas imorse? Är det någon här som bara har åkt typ ÖSS eller annat lopp (ej VL) i år utan att ha åkt tidigare gånger, som kan berätta ifall de har fått ett mail för någon vecka sedan där det står att man har förtur till anmälan av VL 2020? Ifall det mailet har gått ut så innebär det nog att de har förtur, och därmed kan det ju såklart bli fullt. Men det skulle ju också kunna innebära att det är fulltecknat när förstagångsåkarna ska anmäla sig.

 

Nej, det kan ju inte stämma.

Link to comment
Share on other sites

Meningen har väl varit att man ska kunna anmäla sig i lugn och ro och ha flera dagar på sig? Jag upptäckte först nu att anmälan var öppen. Men är det så att man nu måste hänga på dörren imorn vid 9? Eller vad de nu bestämmer sig för. Är det helt bekräftat att alla 2019 års deltagare i vinterveckan får anmäla sig till VL nu som lojal? Eller vart det bara knas imorse? Är det någon här som bara har åkt typ ÖSS eller annat lopp (ej VL) i år utan att ha åkt tidigare gånger, som kan berätta ifall de har fått ett mail för någon vecka sedan där det står att man har förtur till anmälan av VL 2020? Ifall det mailet har gått ut så innebär det nog att de har förtur, och därmed kan det ju såklart bli fullt. Men det skulle ju också kunna innebära att det är fulltecknat när förstagångsåkarna ska anmäla sig.

 

Nej, det kan ju inte stämma.

En kollega till mig har åkt Kortvasan de senaste åren. Aldrig något ÖS eller VL. Han fick ett mejl om förtur. Lojalitetsförturen gäller från alla lopp, inga undantag tydligen. 

Link to comment
Share on other sites

Jag innefattas av det "gamla" lojalitetsprogrammet, men har även de senaste åren åkt kortvasan utöver Vasaloppet. I år åkte jag även Blåbärsloppet med min son. Jag har fått ett förtursmejl om att jag kan anmäla mig till alla lopp i Vasaloppets vintervecka 2020 från och med idag kl 9.00, för vart och ett av de tre loppen jag fullföljde i år. Känns så konstigt att de frångått tidigare lojalitetsprogram, även om detta nästan var på gränser till för snällt kring vad som räknas som lojal i mitt tycke. 

 

Gör om gör rätt Vasaloppet!

Link to comment
Share on other sites

Anmälan till Vasaloppets vintervecka 2020

Anmälan för lojala deltagare är öppen 13–14 mars

 

Alla som genomfört minst tre individuella lopp under våra arrangemang de senaste sex åren (2014–2019) ingår i vår lojala grupp. Lojala deltagare har förtur och kan anmäla sig till loppen i Vasaloppets vintervecka 2020 från onsdag den 13 mars kl. 09.00 till torsdag den 14 mars kl. 24.00.

 

Står inget om att de som bara har kört ett lopp får anmäla sig vilket ju verkar vara fallet. Fast enligt denna text så kan man köra tre kortvasan och få förtur. (och läser man lite slarvigt kan man kanske tänka sig att det är ok att cykla eller springa också och därmed vara lojal för vinterveckan men så tror jag nog inte att det är menat) 

Förvirringen är total.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...