Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Turnamic skate


af P

Recommended Posts

Jag kan tycka att det är lite bra att kunna experimentera med tyngdpunkten lite exempelvis. Dock är det ju normalt sett en grej man pillar med typ en gång. Men ändå. Med icke flyttbar bindning har det hänt att jag tejpat mynt på skidan fram eller bak för att reda i om jag ligger rätt osv. Sånt slipper man. Och såklart enklare att montera + att man kan köra samma bindning på flera skidor om det kniper. 

Link to comment
Share on other sites

Sen varierar balanspunkten på olika skidmärken och då är det en fördel att kunna ställa in avståndet balans-brätte i den längd som man tycker att det känns bra.

Ang att kunna växla mellan olika skidpar. Om jag köper Fischer RC3 skate, som har Turnamicsula, passar den då i Rottefellabindning ? (vi har skrivit om det tidigare, men jag ids inte söka igenom Turnamictråden)

 

ps. sen har inte Turnamicbindningen imponerat på mig i vinter, ett antal lossnade bindningar , antingen pjäxan eller hela bindningen. Verkar som den har lite barnsjukdomar, de har en del att jobba med konstruktörerna på Turnamic.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...