Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Alliansloppet 2019


Vasa

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vad tyckte ni om loppet? Körde själv motion och då regnade det från start till mål i princip. Känns som det lättade upp för tävling som startade senare? Kul lopp som vanligt! Var mer tränad i år men körde 2 minuter saktare än förra året. Får väl skylla på regnet..

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Skulle kört riktiga, men vart magsjuk i veckan och hämtade mig halvbra, och fick köra 32 motion istället.
Nu var jag inte i kroppen, men undrar hur mycket regnet gjorde per varv 2min, jämfört om det varit tort och 25 grader?
Jag valde Rosa PU:2or väger 89 och med utrustning dricka med mera blir det över 90 kg så gummi hjul blir för svampiga/ komprimeras för mycket vid stakningen.
Alltid kul att komma ner till Trollhättan bra arrangemang och alla är så glada på arenan och kul bana.
Synd med diskning på Anton så det inte belv svensk seger. Han åker ju en diagonal röresele höger för att komma ut i det spåret
pch diagonal rörelse tillbaka som två växlar på en station, längre väg.
 

Link to comment
Share on other sites

Skulle kört riktiga, men vart magsjuk i veckan och hämtade mig halvbra, och fick köra 32 motion istället.

Nu var jag inte i kroppen, men undrar hur mycket regnet gjorde per varv 2min, jämfört om det varit tort och 25 grader?

Jag valde Rosa PU:2or väger 89 och med utrustning dricka med mera blir det över 90 kg så gummi hjul blir för svampiga/ komprimeras för mycket vid stakningen.

Alltid kul att komma ner till Trollhättan bra arrangemang och alla är så glada på arenan och kul bana.

Synd med diskning på Anton så det inte belv svensk seger. Han åker ju en diagonal röresele höger för att komma ut i det spåret

pch diagonal rörelse tillbaka som två växlar på en station, längre väg.

 

Tror nog att de som väger 90 kg och som förra året körde på 2.10 på rosa kan kört på 2.25 nu på rosa i år, utan att ha kollat särskilt mycket närmare på resultatlistor. Så en kvart skillnad vid 2.10 förra året skulle jag gissa på för i år.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte på rosa 2017(2:16) och rosa i år på 2:32. Bättre tränad i år. Hade bra rull trots vädret, men man fick ju inget gratis utför från Båberg direkt! Stakning utför där i motvinden och blöta för att få hyfsad fart jämfört med fartställning ett torrt och varmt år.
Link to comment
Share on other sites

Jag åkte på rosa 2017(2:16) och rosa i år på 2:32. Bättre tränad i år. Hade bra rull trots vädret, men man fick ju inget gratis utför från Båberg direkt! Stakning utför där i motvinden och blöta för att få hyfsad fart jämfört med fartställning ett torrt och varmt år.

 

 

De 100 första var 8-9 min långsammare in i mål i år än förra året i både tävling och motion. 

Min gissning är att med vattenkylning på vägbanan får rosa hjulen samma temperatur (och därmed rull) vid 15 grader som vid 10 grader med torr vägbana. 

Ja precis! 

Link to comment
Share on other sites

Alltså 10-15 min beroende på åkkapacitet långsammare än 2017 i alla fall.

 

Nu läser du nog fel. Sunlake menar att han åkte 16 minuter långsammare i år, 2.32 mot 2.16, trots bättre tränad. Båda loppen alltså rosa och 90+. Så det blir ju då snarare då 10-30 minuter långsammare, beroende på åkkapacitet och om rosa eller ej.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...