Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Snart dags fr rullskidhelg p land

Succ fr VM- och VC-test i Dala-Jrna

Vallachefen Urban Nilsson lmnar landslaget

Tvlingsprogram Volkswagen Cup och Scandic Cup 2019/2020

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Swix nya superrullskidor

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

Carlos

Carlos

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg
Swix triac carbon classic - svindyra, jag vet, men blir grymt sugen pga gått länge och väntat på att något ska hända på utvecklingssidan för rullskidor (såg dem också nämnas i annan tråd.) Någon som vet ngt om dem? Det enda jag öht hittar är http://www.milsluker...carbon-classic/- ringde därför själv en erfaren försäljare som testat både skejt och klassiskt. Hans slutsats: skejten underbara med en känsla utöver det vanliga, men de klassiska: förvisso lätta men pga att bindningen sitter några cm längre bak än vanligt var det som att köra ett stort fraktfartyg (sa han). Dessutom blir det någon form av visslande missljud vid stakning pga den enhetliga konstruktionen. Han avrådde från köp - trots att de var fantastiska att diagonala med. Någon som hört något annat? Så grymt sugen, snygga är de ju i alla fall...https://www.swixspor...carbon-classic/

strom

strom

Medlem

• Members
  • Pip
  • 83 inlägg
Sätt bindning längre fram för lite bättre balans då. Skidan är ju förborrad för Salomon och Rottefella typ deras alu skidor och där kan man ju få till en bra montering av bindning. Jag har iaf ett par på gång hem, ser direkt om det är möjligt till en bra / balanserad montering.

Carlos

Carlos

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg

Sätt bindning längre fram för lite bättre balans då. Skidan är ju förborrad för Salomon och Rottefella typ deras alu skidor och där kan man ju få till en bra montering av bindning. Jag har iaf ett par på gång hem, ser direkt om det är möjligt till en bra / balanserad montering.

Ser fram emot att få höra vad du tycker om dem - skriv gärna när du testat!

Carlos

Carlos

Medlem

• Members
  • Pip
  • 12 inlägg

Har du hunnit testa!?

strom

strom

Medlem

• Members
  • Pip
  • 83 inlägg

Har du hunnit testa!?

Har inte slängt på bindning , kände lite på dom och det ser iaf ut som man kan montera bindning I förborrat alternativ så pass långt fram så att dom blir liknande mina Swenor och andra Swix skidan jag har

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar