Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Linn Svahn vann sekundstrid p Idre Fjll

Fredrik Andersson klar vinnare i Idre

Volkswagen cup livestreamas - med start i Idre i helgen

Mer n 47 mil lngdskidor p 24 timmar

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vasaloppsprogrammet 2020

• Vänligen logga in för att kunna svara
45 svar till detta ämne

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
De 24 anställda lär väl få langningservice i utbyte.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 740 inlägg
verkligen Oxberg. Lilla investmentbolaget Karnell som äger Silva har nog knappt råd med senapen till korven.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
Silva omsatte 21 MSEK i sverige 2018. Småbolag. Om man lägger mångmiljonbelopp på vasaloppet så blir det inte så mycket kvar av marknadsbudgeten :) I vilket fall, Silva var ett större bolag en gång i tiden baserat på kompassverksamheten. Den fick sig en rejäl smäll i och med gps / digitaliseringen / smarta telefoner mm. Verksamheten har ställts om i omgångar efter det men har tynat bort. Usel investering!

Jag hälsade på i deras kontor som ligger i bromma förra året och tro mig, jag fick ingen Spotify känsla direkt..

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg
Besökte du Facit i Åtvidaberg också?

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 034 inlägg
Men seriöst Ultragurran 500 - Mora-Sälen-Mora, start 07.00 tor 27 feb, fri stil, but of course. Hand upp.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 740 inlägg
Eller så kan ju Vasaloppet göra om och göra rätt och helt enkelt införa Skatevasan 45. Tävling, motion, prispengar och tv sändning. Funkar ju streama proffsigt i egen regi om kommunist-tv inte vill vara med. Självklart kan man få Seedning till Vasaloppet där med. Funkar utmärkt i Birken tex
Återinför skejtvasan
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg

Besökte du Facit i Åtvidaberg också?

Jo, jag har ett specialintresse i bolag som håller på att missa reptiden.

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 699 inlägg

Eller så kan ju Vasaloppet göra om och göra rätt och helt enkelt införa Skatevasan 45. Tävling, motion, prispengar och tv sändning. Funkar ju streama proffsigt i egen regi om kommunist-tv inte vill vara med. Självklart kan man få Seedning till Vasaloppet där med. Funkar utmärkt i Birken tex

Tror inte "göra rätt" innebär fler halvmessyrer, utan ett fullt Vasalopp i fristil. Dagtid, individuellt och helst ett "tävlingslopp".
Kan Engadin samla 13000 skateåkare borde ju Vasaloppet med sin historia och sin storlek få till något liknande tycker man? Om man vill! Frågan är ju om dom vill växa ytterligare eller om nuvarande kostym på vinterveckan är det man kan klara, och istället göra satsningarna på tex sommarveckan med cykel och löpning.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
Kan ni inte bara tjuvskejta som alla andra? Ni får ju en egen resultatlista dessutom. Sök bara på DSQ, det är skejtklassen.

Lappen

Lappen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 699 inlägg
Tror egentligen det löser sig då dagens i-padungar växer till sig. Inte lär så många av dom orka ge sig till Dalarna för att åka Vasaloppet, det är ju lättare att göra det på skärmen hemma istället. När då loppen gapar tomma lär dom väl försöka fylla dom, tom med skateåkare!

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg
Är man bara lagom osnabb så blir man inte diskad. Kolla nr 5312 här

Detta har alltså VL själva lagt ut på sin egen youtubekanal. Åkaren står fortfarande kvar i resultatlistan på tiden 4:06:31

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 740 inlägg
8:35 in ungefär i klippet kan vara bra att tillägga.

Men sånt där ser man ju topp 1000 också. Ja tom topp 5. Var det inte Maria Rydqvist som tjyvskejtade Årefjällsloppet typ 2015

Edit: Ha! Vilket minne jag har! Jag sköt från höften ang Maria men det var så det var. Här är länken
https://youtu.be/Fmo8yIHDuGw
Återinför skejtvasan
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg

8:35 in ungefär i klippet kan vara bra att tillägga.

Men sånt där ser man ju topp 1000 också. Ja tom topp 5. Var det inte Maria Rydqvist som tjyvskejtade Årefjällsloppet typ 2015

Edit: Ha! Vilket minne jag har! Jag sköt från höften ang Maria men det var så det var. Här är länken
https://youtu.be/Fmo8yIHDuGw

Det där var den värsta tjuvskejten jag sett sen skiathlon infördes i världscupen! 4 års avstängning är rimligt baserat på Johaugs munsalva.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 740 inlägg
Inte värre än i startbacken på Vasaloppet. 4års avstängning för alla som blir påkomna med att åka blankeski låter bättre.
Återinför skejtvasan
41.57.63

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg
4års avstängning för alla som blir påkomna med att bänkpressa med enbart stången

Sunlake

Sunlake

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 133 inlägg
9:02 kommer det också en herre i bra skate bakom intervjuobjektet...
ÖS 2011: 7.58.59. VL 2012: 6.39.28 plac 5652. VL 2013: 6:43:10 plac 4339 VL 2014: 6:16:46 plac 2891. VL 2015: Bröt i Risberg, krasslig.<p>Alliansloppet -15: 2:14
Alliansloppet 2017: 2:16
VL 2018: 7:40

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 423 inlägg

Apropå skejt. Härovan var det ett reportage från Sävedalens ungdomsverksamhet och några bilder på ungdomar, som skidade i Skidome. Vad hade de för utrustning ? Svar:  skejt. Hur ser det framtida utbudet av skidtävlingar ut ? Svar: mest klassiskt.

Slutsats: Dagens utbud av vuxenskidtävlingar speglar inte den uppväxande ungdomens skidintresse.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 740 inlägg
Det är väl tur att tävlingar inte enbart består av vuxna mäns längtan efter få stå och otekniskt staka som en gorilla. Tävlingskalendern bjuder på rätt mkt skejt. Det är långloppen som är ett sorgebarn
Återinför skejtvasan
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
Apropå gorillor så har jag börjat staka med trugor direkt på pekfingrarna. Funkar kingkong som Pölder sa när han såg mig.

Toblach

Toblach

Medlem

• Members
  • Pip
  • 16 inlägg

Medalj till alla från och med 2020. Är det ett skämt eller? 

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar