Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Sylvasst startflt p lngloppspremiren i Grnklitt

Norsk dubbel p Supersprinten i stersund

karna som ker Supersprinten i stersund

Trning: Fokus skidgng - stavgng - lghufs

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Pölders stenslip eller?

• Vänligen logga in för att kunna svara
6 svar till detta ämne

Ozzian

Ozzian

Medlem

• Members
  • Pip
  • 294 inlägg

Vag bor i kronoberg, vad finns för allternativ att fixa till 2 par skidor förutm Pölder?

madsen skinn är lite grus repiga , mina s-lab är bara bort med valla o grunda typ..

andra förslag än Pölder?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 367 inlägg

Det var ju kul att Du vaknat till liv igen och börjar planera inför kommande skidsäsong. Jag skulle tro att du kommer att ta ett stort kliv framåt denna vinter, då du skaffat dig en del erfarenhet efter en del kringelkrokar förra säsongen. Eller vad säger du själv - hur är läget inför denna säsongen ?

Ozzian

Ozzian

Medlem

• Members
  • Pip
  • 294 inlägg

Jo suget är enormt,, planerar en 3-4 dagars i idre i november mest för motivation, men även kul att åka på snö,, när kommer det snö nånstans i kronoberg?

Nybro är väl kring jul?

Avsltade ju våren med 4x2 mil på 2 dagar , så skulle ha kört rullskidor, men en axel har jävlats, men nu kan jag iallafall köra ski ergo,, 30 min idag,, torsdag siktar jag på 2x30 min..

men vad har man för alternativ till pölders stenslip i närheten,, ena paret gar lite grus repor, det andra är nog bara att rengöra o valla.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 367 inlägg

Jo suget är enormt,, planerar en 3-4 dagars i idre i november mest för motivation, men även kul att åka på snö,, när kommer det snö nånstans i kronoberg?

Nybro är väl kring jul?

Avsltade ju våren med 4x2 mil på 2 dagar , så skulle ha kört rullskidor, men en axel har jävlats, men nu kan jag iallafall köra ski ergo,, 30 min idag,, torsdag siktar jag på 2x30 min..

men vad har man för alternativ till pölders stenslip i närheten,, ena paret gar lite grus repor, det andra är nog bara att rengöra o valla.

Jag ringde till Outhnorth, Växjö och de hade haft stenslipning gångna vintern. Nu hade de fått en ny chef och visste inte i nuläget hur det blir kommande säsong. Chefen var ledig och hon är tillbaka i slutet av nästa vecka och du kan i så fall ringa 0470-36235.

Ozzian

Ozzian

Medlem

• Members
  • Pip
  • 294 inlägg

Hej

Är outhborth bättre än pölder?

Var fixar dom snö tidigast i småland?

Vet du något om gruppresor till snön, som Nybro åker till Idre i mittten av dec?

anytec

anytec

Ny medlem

• Members
  • 2 inlägg
Jag har slipat flera par skidor hos Red Creek i Umeå med mycket gott resultat.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 367 inlägg

De har slutat stenslipa på Outhnorth i Växjö, verkar också sena med skidutrustning i år.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar