Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

La Venosta en dold prla fr lngdkning

Dubbla segrar fr Joni Mki

Parkskolan i Degerfors vinnare i Vasaloppets skolutmaning

Som vntat bantad trupp till Ruka

Outdoor, löpning, kläder, Norröna, Houdini, Patagonia m.fl. hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Längdskidor, rullskidor, stavar, skidvalla, swix, madshus, fischer m.m. hos Skistart
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Foto

Pölderkatalogen 19/20

• Vänligen logga in för att kunna svara
46 svar till detta ämne

Lejonet

Lejonet

Medlem

• Members
  • Pip
  • 459 inlägg

Finns en låst artikel i smålandstidningen (https://www.smt.se/l...etagets-framtid ) som jag inte kan läsa men det verkar som man har varit oense om företagets framtid.

Det står bara att dom inte hade samma syn på reklam och fokus på sortiment, Tony var mer inne på längd bara samt att han hade planer på att pensionera sig snart i alla fall. Det är väl bra om dom sköter det professionellt.

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 033 inlägg

Det är ju framför allt smart marknadsföring, som varit Tonys stora förtjänst. Försäljningen ute i butiken har ju mestadels skötts av hans kunniga medhjälpare med Kalle och Johan i spetsen, som verkligen varit måna om att vi kunder ha fått grejor som fungerat. :)

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 204 inlägg
Läst längdbibeln nu. Och vad trött man blir på glidvallaindustrin.In med lite zink och silikon så tar vi samma pris som tidigare HF vallor. 549kr för 40 gram stearin.

Pölder Sport påstår att man kommer bli diskvalificerad om man upptäcks med fluor på belagen på nationella tävlingar :) Haha ja den var rolig. Snacka om att försöka hota sig till försäljning av nya vallor. Jag vill se när Rutger Jönåker åker dit för fluorfusk från led 4 på Orsa Grönklitt ski maraton :) ”Dina skidor har blivit utvalda för att skickas till NASA för vidare analys. Tills vidare tilldelas ingen medalj eller vetebulle”
Jag tänker definitivt inte slänga mina fluorvallor i soptunnan för detta tramsiga beslut. För att inte tala om alla fästvallaburkar med fluor i man äger. Tror dom konsumenterna är ett gäng lallande idiotier eller?
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 7 033 inlägg

Läst längdbibeln nu. Och vad trött man blir på glidvallaindustrin.In med lite zink och silikon så tar vi samma pris som tidigare HF vallor. 549kr för 40 gram stearin.

Pölder Sport påstår att man kommer bli diskvalificerad om man upptäcks med fluor på belagen på nationella tävlingar :) Haha ja den var rolig. Snacka om att försöka hota sig till försäljning av nya vallor. Jag vill se när Rutger Jönåker åker dit för fluorfusk från led 4 på Orsa Grönklitt ski maraton :) ”Dina skidor har blivit utvalda för att skickas till NASA för vidare analys. Tills vidare tilldelas ingen medalj eller vetebulle”
Jag tänker definitivt inte slänga mina fluorvallor i soptunnan för detta tramsiga beslut. För att inte tala om alla fästvallaburkar med fluor i man äger. Tror dom konsumenterna är ett gäng lallande idiotier eller?

Vad tyckte du om underhållningsvärdet med den nya Pölderkatalogen ? Inget kingarnas king kong king, ingen prylnisse, ingen uppmaning att inte köpa viss produkt, ingen måsteprodukt osv.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 135 inlägg

Visst var det stor skillnad på texten!

Lite mesigare men kanske också mer trovärdigt?

Nja, fluorvallor eller ej så klara man sig nog utan pulver eller andra glidvallor bara man köper nya Madshus 3.0... friktionslöst glid? Låter väl OK, tycker ni inte det?

Pölder satte onekligen mer färg på texten och mindre leverantörstext och mer egen kommentar (nu gissar jag), rätt eller fel så var det mer underhållningsvärde, det medger jag.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 204 inlägg
Tyckte katalogen i övrigt var bra. Läser alltid igenom alla sidor. Ett lätt sätt att få lite överblick över säsongens prylar. Men som vanligt är skidmodet för jävla trist. Swix nya racedräkt var snygg och Craft har äntligen snajsat till sin kollektion lite grann iaf. Färgglada 90talet kom tillbaks.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 487 inlägg
Läser katalogen när jag bajsar. Skidmodet påminner om en avslagen pridefestival.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar