Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölderkatalogen 19/20


larsbern

Recommended Posts

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vadå trodde du TP skulle dyka upp i vinterstudion? :) :) :)

Jag vet inte efter vilka premisser som expertkommentarer tas ut, men än så länge behöver han nog inte ta ett jobb för pengarnas skull - skulle tro att han fick en slant när han löstes ur firman. Min personliga erfarenhet av Tony Pölder är att han behandlat mig  med respekt även fast jag haft en lite speciell egenskap som kund. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte efter vilka premisser som expertkommentarer tas ut, men än så länge behöver han nog inte ta ett jobb för pengarnas skull - skulle tro att han fick en slant när han löstes ur firman. Min personliga erfarenhet av Tony Pölder är att han behandlat mig  med respekt även fast jag haft en lite speciell egenskap som kund. :)

Berätta gärna om den egenskapen

Link to comment
Share on other sites

Berätta gärna om den egenskapen

Inget dramatiskt, bara att jag haft en tumstock/måttband med mig i butiken och mätt höjden på spannet (både CoS)och avståndet spets-balanspunkt på skejtskidor. Fast det kanske är bra för en säljare att veta vad kunden vill ha. (Calle plockade fram ett par Kahru skejt en gång efter mina önskemål och jag fick dem för ett humant pris , fina kallföresskidor) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Undrar hur det kändes när det blev en vinter med mer snurr på försäljningen på många år - kanske bra då han inte behövde oroa sig för bolaget - kanske synd att inte få avsluta med ett superår ?

Oavsett det hade jag förväntat mig att han skulle dyka upp som expertkommentator i något skidsammanhang - vad han inte vet om skidprylar, valla o material är knappast värt att veta. Det skulle väl vara kul med referat kryddat med kingarnaskingkongking ! :)

TP har ju pratat valla i SVT tidigare. I sändningen förekommer även Poromaa och Ponsiluoma och även Karlsson nämns som ett framtidshopp på damsidan.

Se 6:45 in i denna sändning: https://www.youtube.com/watch?v=TFi91PAYfvI

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...