Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Linn Svahn vann sekundstrid p Idre Fjll

Fredrik Andersson klar vinnare i Idre

Volkswagen cup livestreamas - med start i Idre i helgen

Mer n 47 mil lngdskidor p 24 timmar

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Gympoliser

• Vänligen logga in för att kunna svara
18 svar till detta ämne

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg
Hur ska man förhålla sej till självutnämnda gympoliser ?

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 423 inlägg

Hur beter de sig ?

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg
Kan ju hända att man stönar en del när man pressar upp sista rep:et på tunga övningar såsom knäböj, bänk, mark. Men då kan det finnas en gympolis som tycker att man ska vara tyst som en mus när man lyfter. Han jag råkade ut för häromdan höll själv på att köra marklyft på 42,5 kg så man kan ju tycka att han borde fokusera mer på att ta i själv snarare än att störa sej på att andra gör det. Sedan ringde hans mobil så då fokuserade han på den.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 740 inlägg
Tänd en cigarrett nästa gång och se vad han säger då.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
The beast lyfte 500 kg utan att stöna. Stönar man har man dålig teknik.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg
.. och om man stönar i en uppförsbacke har man tagit för lite epo, eller?

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg

Man hör sällan någon stöna vi stakning, även i uppförsbacke trots att det kan vara tungt, varken med eller utan inhalerad flourvalla.

Duktiga styrkelyftare och tyngdlyftare stönar ytterst sällan när de lyfter riktigt tungt har jag noterat. Det handlar väl om att behålla trycket för ett bra stöd genom lyftet. Jag tror inte stönandet generellt sett är nödvändigt vare sig vid stakning eller på gymet. Om man inte är en stönande personlighet generellt sett förstås, då bör man stöna sig vidare genom livet, vad stakpolisen än må ha för åsikter om det..

Rotebrostakaren

Rotebrostakaren

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 002 inlägg

Kan ju hända att man stönar en del när man pressar upp sista rep:et på tunga övningar såsom knäböj, bänk, mark. Men då kan det finnas en gympolis som tycker att man ska vara tyst som en mus när man lyfter. Han jag råkade ut för häromdan höll själv på att köra marklyft på 42,5 kg så man kan ju tycka att han borde fokusera mer på att ta i själv snarare än att störa sej på att andra gör det. Sedan ringde hans mobil så då fokuserade han på den.

Så är det om man köper träningskort på fina gymmet, då får man springa omkring med en vit handduk och aldrig stöna eller stänka svett...

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 923 inlägg
Gubbastön heter det väl när man börjar låta lite (fram, inte bak) när man böjer sig?
Det är väl inte det du råkat ut för MC Hammer ?

Jag låter i mitt hemmagym, ingen som klagar där...

Anl

Anl

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 573 inlägg

Känns lite som att du kanske skulle fundera på möjligheten att byta till ett "riktigt" gym? Fast lyftargym har ju inte alltid stakmaskiner förstås ... 

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 143 inlägg

Du kanske kan byta sport? Olav Lundanes som vinner VM i orientering lite nu och då är ju en välkänd och enveten stönare medan han springer och annars finns ju tennis där det verkar vara helt accepterat att stöna också.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg

Känns lite som att du kanske skulle fundera på möjligheten att byta till ett "riktigt" gym? Fast lyftargym har ju inte alltid stakmaskiner förstås ...

När jag gick i gymnasiet tränade jag på en atletklubb. Trivdes väldigt bra med det. Finns dock inte i närheten där jag bor nu.

Tränar på Fitness 247. Inte direkt "fingym" och inte heller "riktigt gym".
Skierg har jag på jobbet.

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 074 inlägg

Ok forumpolisen här. När det börjar spåra över till porrbranschen i senaste inlägget är det dags att skärpa sig ett hack.

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
Jag menade aldrig att Hammarn ska byta bransch, ursäkta om det upplevdes så. Jag tänkte mer som hobby typ.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 740 inlägg
Att nån godtyckligt raderar inlägg känns sådär. Men det är bara jag. Annars är ju Kina på tapeten just nu. Där finns det säkert massor av forum och gympoliser
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
Jag följer självklart forumets policy. Den finns beskriven på samma (lagstadgade) sida där det beskrivs hur våra personuppgifter hanteras och vem som äger dessa. :D

oxberg

oxberg

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 321 inlägg
Jag är lite besviken. Enligt https://enforcementtracker.com/så är högsta böter hittills för gdpr violation 204,600,000 euro (brittish airways) och de har åndå skött sig bra i förhållande till skidforum.

Trots mina upprepade övertramp av den icke-existerande policyn har jag enligt min profil inte fått ett enda varningspoäng? Kan admin åtminstone ge mig ett tröstpoäng?

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 034 inlägg

Jag är lite besviken. Enligt https://enforcementtracker.com/så är högsta böter hittills för gdpr violation 204,600,000 euro (brittish airways) och de har åndå skött sig bra i förhållande till skidforum.

Trots mina upprepade övertramp av den icke-existerande policyn har jag enligt min profil inte fått ett enda varningspoäng? Kan admin åtminstone ge mig ett tröstpoäng?

Jag har skickat en rapport så att du får samla på dig lite ;)

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 475 inlägg
British stavas med ett t

mvh
/Språkpolisen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar