Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gympoliser


MC Hammer

Recommended Posts

Kan ju hända att man stönar en del när man pressar upp sista rep:et på tunga övningar såsom knäböj, bänk, mark. Men då kan det finnas en gympolis som tycker att man ska vara tyst som en mus när man lyfter. Han jag råkade ut för häromdan höll själv på att köra marklyft på 42,5 kg så man kan ju tycka att han borde fokusera mer på att ta i själv snarare än att störa sej på att andra gör det. Sedan ringde hans mobil så då fokuserade han på den.
Link to comment
Share on other sites

Man hör sällan någon stöna vi stakning, även i uppförsbacke trots att det kan vara tungt, varken med eller utan inhalerad flourvalla.

 

Duktiga styrkelyftare och tyngdlyftare stönar ytterst sällan när de lyfter riktigt tungt har jag noterat. Det handlar väl om att behålla trycket för ett bra stöd genom lyftet. Jag tror inte stönandet generellt sett är nödvändigt vare sig vid stakning eller på gymet. Om man inte är en stönande personlighet generellt sett förstås, då bör man stöna sig vidare genom livet, vad stakpolisen än må ha för åsikter om det..

Link to comment
Share on other sites

Kan ju hända att man stönar en del när man pressar upp sista rep:et på tunga övningar såsom knäböj, bänk, mark. Men då kan det finnas en gympolis som tycker att man ska vara tyst som en mus när man lyfter. Han jag råkade ut för häromdan höll själv på att köra marklyft på 42,5 kg så man kan ju tycka att han borde fokusera mer på att ta i själv snarare än att störa sej på att andra gör det. Sedan ringde hans mobil så då fokuserade han på den.

Så är det om man köper träningskort på fina gymmet, då får man springa omkring med en vit handduk och aldrig stöna eller stänka svett...

Link to comment
Share on other sites

Känns lite som att du kanske skulle fundera på möjligheten att byta till ett "riktigt" gym? Fast lyftargym har ju inte alltid stakmaskiner förstås ...

När jag gick i gymnasiet tränade jag på en atletklubb. Trivdes väldigt bra med det. Finns dock inte i närheten där jag bor nu.

 

Tränar på Fitness 247. Inte direkt "fingym" och inte heller "riktigt gym".

Skierg har jag på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

Jag är lite besviken. Enligt https://enforcementtracker.com/så är högsta böter hittills för gdpr violation 204,600,000 euro (brittish airways) och de har åndå skött sig bra i förhållande till skidforum.

 

Trots mina upprepade övertramp av den icke-existerande policyn har jag enligt min profil inte fått ett enda varningspoäng? Kan admin åtminstone ge mig ett tröstpoäng?

Link to comment
Share on other sites

Jag är lite besviken. Enligt https://enforcementtracker.com/så är högsta böter hittills för gdpr violation 204,600,000 euro (brittish airways) och de har åndå skött sig bra i förhållande till skidforum.

 

Trots mina upprepade övertramp av den icke-existerande policyn har jag enligt min profil inte fått ett enda varningspoäng? Kan admin åtminstone ge mig ett tröstpoäng?

 

Jag har skickat en rapport så att du får samla på dig lite ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...