Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Så rättvist bragdguld


Recommended Posts

https://www.svd.se/vem-far-bragdguldet--folj-nedrakningen-har

 

Tove har gjort det flera år, men sett till orientering så har hon varit helt i en egen klass i år. Enda världscuptävlingen hon inte vann var den sista i sprint. Har sett att hon tränar med längdlandslagets tjejer ibland och hon skulle nog stå sig rätt bra mot dem om hon ville satsa.

Link to comment
Share on other sites

men det är ju ingen bragd å andra sidan

:D

Fast man väljer väl inte ut den som skall få bragdguldet efter graden av bragd utan nivån på prestationerna under året. I så fall är ju Tove väl värt guldet. Men skulle man enbart sett till heroisk bragdartad insats har jag hellre sett att en annan idrottsutövare fått priset.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Om duplantis tar både OS-guld och utomhus-WR (1,001 tillbaka på betfair just nu) så blir det ju svårt att förbise honom.

 

Men annars skulle jag vilja nominera VL-organisationen och hela bygden runt VL-arenan. Tänk "svårt och vanskligt läge".

Ja, det är en bragd att kunna arrangera vasaloppsveckan efter de väderförutsättningar som varit fram tills nu. :)

 

ps. Om Duplantis skall komma ifråga måste han klara mitt pers i stavhopp x 2 dvs 3.10 dubbelt upp. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...