Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilka seedningslopp kommer gå i Västsverige 2020?


malaka

Recommended Posts

Samtidigt, upp med hakan. Det blir intressant och se hur man tar sig igenom vasaloppet med 100% Rullskidor och annat krafs. Man lär kännas sig som bambi på hal is. Men även om det blir någon skillnad fartmäsdigt. Men jag inbillar mig att 20-30 mil på riktig snö gör skillnad. Skidtunnel hade inte vart fel, och att dom tänker till. Lägga den bredvid en badanläggning och Hockey hall. Så dom kan skyffla överskottsvärme och kyla fram och tillbaka. Där har Oskarshamn tänkt till med sin bad/hockey-arena.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Västgötaloppet är jag ytterst tveksam till. Men däremot Borås Ski Maraton den 15:e och Tranemo den 19:e ser lite mer lovande ut efter senaste prognoserna. Jag hoppas verkligen de blir av. Inte för att seeda upp mig, utan mer för att det är kul o tävla och förbaskat bra träning inför Vasan.

har du åkt dom tidigare? hur många spår finns det? är det ok att åka så många varv eller blir man "less"?

Link to comment
Share on other sites

har du åkt dom tidigare? hur många spår finns det? är det ok att åka så många varv eller blir man "less"?

Ja, har åkt dom flertalet ggr men då har det vart lite vinter iaf. Ser tyvärr väldigt mörkt ut just nu för att det ska bli tävlingar. Krävs minst en 4km slinga för att det ska bli tävling. Borås får nog ihop 1-1,5 km nu i veckan. Västgöta den 23:e är sista chansen. 40 cm nysnö vore fint så den kan köras på en 2 varvsbana som de gjorde 2010. Jag har inte gett upp än...

Link to comment
Share on other sites

Det är roligt hur man mäter skidspår i Västsverige. Borås har en snösträng på 300m. Kör man den fram o tillbaka 10ggr så blir banlängden 6km :)

 

Jadu man åker väl fram till vändpunkt och sen tillbaka. Eller tar du av dig skidorna och går tillbaka ;)

Link to comment
Share on other sites

Det blev en fin skejtträning i ca 1 tim igår på gräsmattan vid skolan i närheten. Det var i princip inga genomslag tack vare att snön var blöt när det frös till på natten. Men säg den glädje som varar, idag lyser gräsmattorna gröna igen. Vad gäller konstsnöspåret i Alvesta hörde jag idag att den lilla snö som hann produceras skulle läggas i pulkabacken, då barnfamiljerna skulle prioriteras i första hand.

 

Förhandlingsläget för de föreningar som planerar att anlägga konstsnöanläggningar har knappast förbättrats denna vinter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...