Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

rets Charlotte Kalla-stipendium till Mrta Rosenberg

strm bjuder in till inspirations- och rullskidtrffar i Blekinge

Jrgen bjuder in till virtuella Brink Tour

Rehns BK frstrker med Bergstrm och Berg

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos OutdoorExperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vilka seedningslopp kommer gå i Västsverige 2020?

• Vänligen logga in för att kunna svara
140 svar till detta ämne

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Fy dubbelstakning vilket väder vi har! Det är fanimej inte klokt vilket piss vi haft konstant i nära två månader. Ursäkta språket.,Ska man skratta eller gråta? Jag gråter.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Och idag kastade Billingens långlopp in handduken! Vilken röv-vinter vi har! Ge mig nåt positivt!
Återinför skejtvasan
41.57.63

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Jag knäckte ”2 unlimited” innan de ens hade börjat spela låten, i senaste avsnittet av På Spåret. Det tyckte jag var positivt. Andra svar som jag kom på snabbare än de tävlande var Alexandria och 1963.

Ska maila seedningskommitten. Tycker jag förtjänar led 2 efter detta

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 198 inlägg
Jag satte Karlstad när tåget rullade ut från Säffle och bruket tornade upp sig. Född i Säffle och uppvuxen i Karlstad. Elitledet för det?

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Resmålet hade ju kunnat vara Grums eller Slottsbron lika gärna. Hur kunde du utesluta dom så snabbt?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Denna tråden har Spårat ur...
Återinför skejtvasan
41.57.63

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 060 inlägg
Utan att ha något positivt att säga förutom att slasket håller sig borta så att åtminstone rullskidor fungerar så undrar jag hur 07/08 vintern var? Jag registrerade inte en träningssekund på snö hemma (hade tur att åka till Branäs det året) och inget seedningslopp då heller. Kanske inte lika illa som i år men där jag bor så var det enbart rullskidor det året.
Jag hoppas fortfarande även om långloppen härnere får ställa in.

malaka

malaka

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg
Mattila inställt nu också, deppigt det här..

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg
Mora har barmark tamejfan. I framtiden måste man upp över norra Dalarna eller vara 500möh typ Grönklitt och Långberget för att ha natursnö
Återinför skejtvasan
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 198 inlägg
Rullskidor på isiga vägar i morse. Klarade mig utan krascher även om det var lite ”breskjuv” ibland. Tur det blir träningsläger i Nordseter/Sjusjøen nästa helg.

OK, Karlstad var en snabb gissning men kändes inte rimligt med Grums, Kil eller Arvika därifrån.

Kan de inte köra ett seedningrace i garaget? Lär ju vara lika trångt och mosigt som Vasaloppet ;)

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

malaka

malaka

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg

Rullskidor på isiga vägar i morse. Klarade mig utan krascher även om det var lite ”breskjuv” ibland. Tur det blir träningsläger i Nordseter/Sjusjøen nästa helg.

OK, Karlstad var en snabb gissning men kändes inte rimligt med Grums, Kil eller Arvika därifrån.

Kan de inte köra ett seedningrace i garaget? Lär ju vara lika trångt och mosigt som Vasaloppet ;)

Var det dig/er jag körde om på Härkeshultsvägen? Kändes modigt vid rådande väglag..

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 066 inlägg

Var det dig/er jag körde om på Härkeshultsvägen? Kändes modigt vid rådande väglag..

Nej det var det inte :)
Återinför skejtvasan
41.57.63

Forehandloop

Forehandloop

Medlem

• Members
  • Pip
  • 317 inlägg
Dröjer nog inte länge innan vi kan seeda oss på Ski-ergen:)

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 615 inlägg
Kommer att bli rusning efter startplatserna i Övre Soppero Ski Marathon som enda seedningslopp genomförbart i februari. Eller så får väl seedning ske efter Påspåret-kunskap. Hur matar jag in mitt Vasa-id i duoappen??

malaka

malaka

Medlem

• Members
  • Pip
  • 53 inlägg

Nej det var det inte :)

För det var du ? Nån som åkt Trysil-Knut rennet? Går till helgen och verkar definitivt bli av iaf..

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 843 inlägg

Jag knäckte ”2 unlimited” innan de ens hade börjat spela låten, i senaste avsnittet av På Spåret. Det tyckte jag var positivt. Andra svar som jag kom på snabbare än de tävlande var Alexandria och 1963.

Ska maila seedningskommitten. Tycker jag förtjänar led 2 efter detta

För min del skulle det vara lättare att seeda upp mig i "På spåret" än "I spåret" (aj, jag glömde att jag redan är uppseedad som veteran)

Fö varför inte välja Tobaksloppet i stället ? (jag skojar inte, det finns/fanns, eller hur Lappen ?)

tophat

tophat

Medlem

• Members
  • Pip
  • 95 inlägg

Nån som åkt Trysil-Knut rennet?

Ja

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 198 inlägg

Nej, jag är öbo och snurrar oftast på Hisingen såsom i morse. Kanske var brorsan som tjuvtränar. Du skulle hoppat ur och tacklat ner honom i diket ;)

NV18 7.22 | NV19 4.52

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 6 843 inlägg

Det börjar se magert ut med träningsmöjligheter på snö i södra Sverige och följdaktligen även chanserna till seedningslopp under februari. I Småland verkar alla anläggningar mer eller mindre nedstängda, Ulricehamn stängt, i Tranemo "anfrätt" underlag, det är väl egentligen bara Borås, som fortfarande erbjuder åkbara spår. Även om det just nu är -1 grad, så är det väl tveksamt om snötillverkningen startas upp, möjligen att det går att lägga ut sparad snö.

Går man ut i förrådet står det en massa skidor och har "flourabstinens", har in princip bara åkt på "fulskidorna" hittills, men idag tvingades jag ta till rullskidorna.

Pask

Pask

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 377 inlägg

Efter 6 veckor på snö har jag tvingats ta fram rullskidorna igen. Det är första gången sedan jag flyttade till Borås för över 10 år sedan som det händer.

Testade dock spåret på Borås skidstadion i går, det var inte speciellt bra. Bara 600 m, enkelspår och bitvis väldigt smutsig snö (eller is). Fick många nya repor i skidorna. Jag har inte varit i Tranemo, men deras spår ser snäppet bättre ut på bilderna.  

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar