Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilka seedningslopp kommer gå i Västsverige 2020?


malaka

Recommended Posts

Även GM får flyttas....blir trångt med lopp i februari

Ja, tyvärr har de tvingats kasta in handuken, prel. nytt datum är 21-22/3 2020. Av de 23000 m3 snö som de sprutat återstår bara 8000 m3 och då förstår man att det inte går få till tillräcklig längd på slingan. Det finns gränser för vad konstsnön kan stå emot och med för korta köldperioder går det ej trolla fram tillräckligt med snö. :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, tyvärr har de tvingats kasta in handuken, prel. nytt datum är 21-22/3 2020. Av de 23000 m3 snö som de sprutat återstår bara 8000 m3 och då förstår man att det inte går få till tillräcklig längd på slingan. Det finns gränser för vad konstsnön kan stå emot och med för korta köldperioder går det ej trolla fram tillräckligt med snö. :(

Oj ny chans i slutet av mars? Skojar dom eller? Ja där rök årets GM

Link to comment
Share on other sites

Oj ny chans i slutet av mars? Skojar dom eller? Ja där rök årets GM

Borås körde veteran-SM samma tid för tre år sedan och klarade det med bravur. Visserligen så varmt andra dagen att en del åkte i kortärmat och knäbyxor. Fast mycket hänger på hur mycket kyla det blir i februari/mars, med för lite och korta perioder är det kört.

Link to comment
Share on other sites

malaka: Du ska nog inte hoppas allt för mycket på Mattila. Var där mellan jul och nyår och då var bara delar av banan åkbar. Sedan dess har det i princip bara regnat och blåst.

Ajaj! Tack för info! De skriver själva att det tror på genomförande men troligen inte på ordinarie bana, vet inte hur det ska tolkas..

Link to comment
Share on other sites

App, app, Åkulla är närmare  ;)

 

Hoppas faktiskt på Åkulla eller Tranemo för jag behöver snäppa upp mig ett led och matcha brorsan.

Vasaloppet är ju roliga. "Nattvasan är en lagtävling och kan inte räknas som seedning." Jo, Per drog mig hela vägen till Mora i lagom tempo... Om man vill kan man ju använda nedförsbacke-Engadin och nåt mer skejtrace utomlands.

Link to comment
Share on other sites

Utan att ha något positivt att säga förutom att slasket håller sig borta så att åtminstone rullskidor fungerar så undrar jag hur 07/08 vintern var? Jag registrerade inte en träningssekund på snö hemma (hade tur att åka till Branäs det året) och inget seedningslopp då heller. Kanske inte lika illa som i år men där jag bor så var det enbart rullskidor det året.

Jag hoppas fortfarande även om långloppen härnere får ställa in.

Link to comment
Share on other sites

Rullskidor på isiga vägar i morse. Klarade mig utan krascher även om det var lite ”breskjuv” ibland. Tur det blir träningsläger i Nordseter/Sjusjøen nästa helg.

 

OK, Karlstad var en snabb gissning men kändes inte rimligt med Grums, Kil eller Arvika därifrån.

 

Kan de inte köra ett seedningrace i garaget? Lär ju vara lika trångt och mosigt som Vasaloppet ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...