Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Erik Rost och Lisa Larsen vann SM i Rnnklen

Holmberg och Hallqvist vann stersund Ski Marathon

Modig och Persson tog sambodubbel p Moraloppet

Team Koteng dominerade i La Diagonela

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Val av Stakskidor

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

Frederiksen

Frederiksen

Medlem

• Members
  • Pip
  • 14 inlägg

Hej, Ska  köpa ett par skidor för stakning då jag ändå alltid stakar när jag åker. Är lite insnöad på Fischer och visa verkar förespråka dp sprint medans andra sager vanliga dp modellen.

Har även hört bra om Atomic classic carbon som plockas för stakning . Inte hört så mycket om madshus nya korta stakskida.

I dag har jag bara 1 par Fischer rsc classic för allround före och tanken är väll att stakskidorna också ska vara för allround före.

Ni som har stakskidor är ni nöjda med era?

Langrennsfreak1

Langrennsfreak1

Medlem

• Members
  • Pip
  • 17 inlägg

Ingen problem å gå på vanlige klassisk ski som plukkes for staking, det har jeg gjort mye. Men om du skal vil kjøpe deg dedikerte stakeski virker det som at Fischer DP Sprint 3D er å anbefale. Jeg staker mye (Nordenskiöldsloppet, Yllas-Levi, mm) og har kjøpt disse nå i år etter å ha hørt på Vasapodden episode 68- Den optimale skidan (anbefaler å høre den episoden!). Jeg har bare gått 3-4 turer på disse men de virker ekstremt bra og de "parkerer" mine 3 år gamle Madshus Propoulsion (veldig godt par- kjøpt hos en Visma Ski Classics topp50- løper). Skal du ha deg et par stakeski = Fischer DP Sprint 3D!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar